Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | VEC Rindkopas | Skolēns izprot, kas ir rindkopa. Zina, kā jānoformē teksts, ievērojot rindkopas. Prot sadalīt tekstu rindkopās. |
2. | JAUN Dažādu personu stāstījums. | Izprot, kas ir persona kā apraksta, literāra teksta tēls. Zina, no kādas personas skatupunkta var tikt veidots teksts. |
3. | JAUNS Teikuma iedalījums pēc izteikuma mērķa | Skolēns izprot kādas ir atšķirības starp pavēles, izsaukuma, rosinājuma, stāstījuma un jautājuma teikumu. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | VEC Rindkopas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Rindkopu skaita noteikšana teksta fragmentā. |
2. | Personas veida noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns izprot atšķirību starp pirmo, otro un trešo personu, spēj noteikt, kas ir stāstītājs. |
3. | Vārda atrašana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns spēj atrast vārdu ar konkrētu nosacīju noteiktā rindkopā. Atkārto vārda sastāvu. |
4. | Pareizā atbilde pareizā rindkopā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot atrast nepieciešamo informāciju, atbildēt uz jautājumu un zina, kurā rindkopā tā meklējama. |
5. | Pareizās atbildes atrašana, ja zināma rindkopa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot atrast un uzrakstīt atbildi, ja zināms, kurā rindkopā tā atrodas. Ievēro visus zināmos pareizrakstības nosacījumus. |
6. | Personu noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Spēj noteikt, cik personu ir minētas teikumā. Izprot, kad priekšmets vai dzīvnieks ir persona (tēls) un kad nav. |
7. | Stāstītāja noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Spēj noteikt, kas stāsta par konkrēto situāciju. |
8. | Teikuma veids pēc izteikuma mērķa | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt teikuma veidu pēc izteikuma mērķa. |
9. | Pareiza beigu pieturzīme | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot pareizi ielikt beigu pieturzīmi. |
10. | Vārdu pareizrakstība un pareiza beigu pieturzīme | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Zina vārdu pareizrakstību, izprot teikuma saturu, prot pareizi salikt pieturzīmes. |
11. | Teikuma veids tekstā | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Skolēns prot atrast tekstā dažādus teikuma veidus. |
12. | Teikumu veidošana no vārdiem | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot izveidot teikumu no vārdiem, lieto pareizas beigu pieturzīmes! |
13. | Pareiza teikuma atrašana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot ieraudzīt kļūdas teikumā, izprot pieturzīmju lietošanu. Prot pareizi uzrakstīt dažādus vārdus. |
14. | Liekā rindkopa | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt, kura rindkopa tekstā ir lieka. |
15. | Rindkopu skaits | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Spēj noteikt rindkopu skaitu, ja tās nav atdalītas. Izprot, kad teksts rakstāms jaunā rindā. |