Katrs no mums ikdienā izmanto dažādas lietas - tehnoloģijas, iekārtas, apģērbu, grāmatas, filmas u.t.t. Vai tu esi aizdomājies, ka katrai no tām ir savs sākums? Tās sākās kā ideja kāda cilvēka prātā. Uzņēmējdarbība ir balstīta uz cilvēka prāta darbību, izgudrojumiem, jaunradi. Cilvēka radītie darbi pieder to izstrādātājam, un likums aizsargā īpašuma tiesības uz šiem darbiem.
Intelektuālais īpašums – cilvēka radošo spēju rezultātā radīti darbi: literatūras, mūzikas un mākslas darbi, datorprogrammas, kā arī izgudrojumi, uzņēmējdarbībā izmantoti vārdi, simboli, attēli un dizaina risinājumi.
Šis ir plašs jēdziens, kas ietver dažādas tiesības un aizsardzības formas, lai nodrošinātu, ka radītais tiek aizsargāts un var tikt izmantots tālākā attīstībā.

Intelektuālais īpašums tiek aizsargāts, lai veicinātu radošumu un inovācijas, kā arī nodrošinātu taisnīgu autora atalgojumu par radīto. Tas veicina jaunu ideju radīšanu un palīdz izveidot konkurētspējīgu vidi uzņēmējdarbībai un ekonomiskajai attīstībai.
Svarīgi!
Intelektuālā īpašuma tiesības iedala divās grupās: rūpnieciskā īpašuma tiesībās un autortiesībās.
Rūpnieciskā īpašuma tiesības aizsargā tiesības uz rūpnieciskā īpašuma objektiem.
YCUZD_240403_6156_rūpnieciskā īpašuma objekti.png 
Autortiesības attiecas uz tiesībām uz literāriem, mākslas un mūzikas darbiem. Autortiesības sniedz autoram tiesības uz savu darbu un noteik, kā citi var to izmantot vai kopēt.
YCUZD_240403_6156_autortiesību objekti.png
 
Galvenā atšķirība starp rūpniecisko īpašumu un autortiesībām ir tā, ka rūpnieciskais īpašums attiecas uz izgudrojumiem un tehnoloģijām, kas saistītas ar ražošanu, bet autortiesības  attiecas uz mākslas un literārajiem darbiem. Rūpnieciskais īpašums ir vairāk saistīts ar ekonomiskajām tiesībām, savukārt autortiesības vairāk uzsvērt autoru personiskās tiesības un identitāti.

Uzņēmēji lielu uzmanību velta sava zīmola izveidei.
Zīmols ir unikāls simbols, vārds vai dizains, kas identificē produktu vai pakalpojumu un atšķir to no citiem.
Zīmols ir svarīgs uzņēmējdarbībā, jo tas palīdz veidot preču un pakalpojumu atpazīstamību un veicina patērētāju uzticību un lojalitāti.