Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Kādas ir sabiedrības grupas un to vērtības mūsdienās? | Teorija par sabiedrības grupām, to iedalījumu un to vērtībām mūsdienās. |
| 2. | Kādas sabiedrības grupas pastāvēja senāk? | Teorija par četrām sabiedrības grupām, kuras pastāvēja senāk. |
| 3. | Bērnu dzīve agrāk un tagad | Teorija par sabiedrības grupu - bērniem, viņu dzīvi agrāk un mūsdienās. |
| 4. | Noderīgo lietu stūrītis | Tavaklase.lv mācību video priekšmeta padziļinātākai apguvei. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Liela vai maza sociāla grupa | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka, pie kuras sociālās grupas - lielas vai mazas, pieder konkrētais piemērs. |
| 2. | Lielu un mazu sociālo grupu raksturojums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēc dotajām pazīmēm spēj raksturot sociālo lielu vai mazu grupu. |
| 3. | Jēdzienu atpazīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēc dotā apraksta atpazīst jēdzienus. |
| 4. | Liela un maza sociālā grupa. Grupēšana | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Grupē sociālās grupas pēc to lieluma. |
| 5. | Sociālās grupas pazīmes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka konkrētas sociālās grupas pazīmes. |
| 6. | Pazīmes, pēc kurām nosaka vienojošo | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka sociālās grupas pazīmes, kas vieno. |
| 7. | Sociālās grupas devums sabiedrībai | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka sociālās grupas devumu sabiedrībai. |
| 8. | Piederība sociālajai lomai | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka sociālās lomas. |
| 9. | Bērnu dzīve agrāk | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Dotajā tekstā ievieto atbilstošos vārdus par bērnu dzīvi agrāk. |
| 10. | Bērni kā sociālā grupa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka doto apgalvojumu patiesumu vai nepatiesumu. |
| 11. | Kopīgā vai atšķirīgā noteikšana, izmantojot Venna diagrammu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns pēc izlasītā teksta, izmantojot Venna diagrammu, nosaka kopīgo vai atšķirīgo. |
| 12. | Pagātnes vai tagadnes notikums | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nosaka, vai notikums notika pagātnē vai risinās šobrīd. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Sociālās grupas un sociālās lomas | Citi | vidēja | 4 p. | Grupē sociālās lomas. |
| 2. | Venna diagramma. Salīdzina kopīgo, atšķirīgo | Citi | augsta | 3 p. | Izmantojot Venna diagrammu, skolēns nosaka kopīgo un atšķirīgo. |
| 3. | Atslēgas vārdu atrašana tekstā | Citi | augsta | 2 p. | Atrod atslēgas vārdus, kas norāda, vai notikums noticis pagātnē vai mūsdienās. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kā darbojās dažādas sociālās grupas dažādos laikos? | 00:20:00 | vidēja | 7 p. | Tests par sociālajām grupām un lomām dažādos laikos. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Dažādas sociālās grupas un lomas | 00:40:00 | vidēja | 8 p. | Tests par dažādām sociālām grupām un lomām, kā arī par bērnu dzīvi kādreiz un mūsdienās. |