Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Mērogs | Apgūst mēroga lietošanu uzdevumos. Mērogs rāda attiecību starp diviem lielumiem – attālumu kartē un attālumu dabā. (M.Li.4.) plāno savu darbību, veic mērījumus, aprēķinus un uzzīmē kāda tuvākās apkārtnes objekta plānu (divdimensionālu) norādītajā mērogā. (M.6.4.2.7.) |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Mērvienības noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka attāluma mērvienību. |
| 2. | Kartes mērogs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka mērogu, ja zināmi izmēri dabā un uz papīra. |
| 3. | Autostāvvietas garums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aprēķina pēc noteikta mēroga atbilstošu attālumu dabā. |
| 4. | Skatuves mērogs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmanto mērogu, lai noteiktu attālumu uz papīra. |
| 5. | Attāluma aprēķināšana dabā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķina attālumu uz papīra, ja zināms mērogs un attālums dabā. |
| 6. | Ēkas garums plānā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķina ēkas garumu plānā, ja dots mērogs un garums dabā. |
| 7. | Modeļa garums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Lieto mērogu, risinot praktiska satura uzdevumu. |
| 8. | Tabulas aizpildīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Aprēķina attālumu dabā, plānā un nosaka mērogu. |
| 9. | Vilciena lokomotīve | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķina pēc mēroga lielumu dabā un lentas garumu. |
| 10. | Sporta laukums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka laukumu un, izmantojot mērogu, nosaka attālumu uz papīra. |
| 11. | Attālums starp punktiem | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka attālumu starp punktiem dabā. |
| 12. | Sakņu un augļu dārzs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka garumu, platumu dabā, izmantojot mērogu. Platības aprēķināšana un izteikšana hektāros. |
| 13. | Skola un sporta centrs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aprēķina attālumu dabā, izmantojot mērogu. |
| 14. | Ciemos pie Ēzelīša | 3. izziņas līmenis | augsta | 7 p. | Nosaka attālumus dabā un aprēķina ceļā pavadīto laiku. |
| 15. | Attāluma un pilsētu noteikšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Izmantojot mērogu, aprēķina attālumu dabā un nosaka maršrutu. |
| 16. | Ceļojuma maršruta garums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka maršruta garumu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Attālums pēc mēroga | Citi | vidēja | 2 p. | Izmanto mērogu un pārveidot mērvienības. |
| 2. | Istabas mērogs | Citi | vidēja | 1 p. | Aprēķina mērogu, pārveidojot uz mazākām mērvienībām. |
| 3. | Auto modelis | Citi | vidēja | 1 p. | Aprēķina modeļa garumu, izmantojot mērogu. |
| 4. | Trīs sivēntiņi | Citi | augsta | 7 p. | Nosaka attālumu dabā, izmantojot mērogu. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Mērogs dabā un plānā | 00:15:00 | vidēja | 7 p. | Lieto mērogu dažādos uzdevumos. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Mērogs uzdevumos | 00:15:00 | vidēja | 8 p. | Izmantojot mērogu, nosaka attālumus daba vai kartē. |