Tu jau proti noteikt figūras laukumu, izmantojot rūtiņu skaitu.
Tu to vari noteikt:
  • izskaitot, cik rūtiņas noklāj šo taisnstūri;
  • ar reizināšanas palīdzību
Atkārtot to, izpildot uzdevumu!
Taisnstūra laukums ir lielums, kas norāda, ar cik laukuma vienībām (tās savietojot) var noklāt figūru.
Laukumu apzīmē ar lielo burtu S un to aprēķina, sareizinot tā malu garumus, jeb garumu un platumu.
\(S\) \(=\) \(a\) \(·\) \(b\) 
YCUZD_220824_4312_laukums_7.png
 
Attēlā pa kreisi, garums \(6\) rūtiņas, platums \(8\) rūtiņas. Laukums \(S\) \(= 6 · 8 = 48\) rūtiņas
Attēlā pa labi, garums \(8\) rūtiņas, platums \(6\) rūtiņas. Laukums \(S\) \(= 8 · 6 = 48\) rūtiņas
Svarīgi!
Nav svarīgi, kuru izmēru mēs uzskatām par garumu, kuru par platumu, galvenais izvēlēties dažādo malu garumus. Reizinātājus mainot vietām reizinājums nemainās. Tātad taisnstūra laukums nemainās!
Taisnstūra laukumu var aprēķināt, sareizinot tā malu garumus, jeb garumu un platumu. Laukumu apzīmē ar burtu \(S\). Šajā piemērā, laukuma mērvienība ir kvadrātcentimetrs jeb cm2.
 
YCUZD_220824_4312_laukums_6.png
 
Attēlā pa kreisi, garums \(6\) \(cm\), platums \(8\) \(cm\). Laukums \(S\) \(= 6 · 8 = 48\) cm2
Attēlā pa labi, garums \(8\) \(cm\), platums \(6\) \(cm\). Laukums \(S\) \(= 8 · 6 = 48\) cm2