PIRMĀ SEMESTRA NOSLĒGUMA TESTI
Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Reliģijas nozīme. Daudzdievība un viendievība | Zina kas ir daudzdievība, reliģijas jēdzienu, atšķirības starp monoteismu un politeismu. |
| 2. | Reliģiskie kulti Senajā Ēģiptē un Senajā Grieķijā | Veido izpratni par daudzdievību, seno ēģiptiešu un sengrieķu dieviem (izskats, dieva funkcijas, attiecības ar citiem dieviem un cilvēkiem). Saskata kopīgo - atšķirīgo, analizē atšķirību cēloņus. |
| 3. | Ebreju senatne. Jūdaisms | Veido izpratni par monoteismu, apgūst jūdaisma izveides apstākļus, vēsturi un pamatus, lai izprastu mūsdienu pasaules civilizācijas pamatus, daudzveidību un konfliktus. |
| 4. | Kristietība | Veido izpratni par monoteismu, apgūst kristietības izveides apstākļus, vēsturi un pamatus, lai izprastu mūsdienu pasaules civilizācijas pamatus, daudzveidību un konfliktus. |
| 5. | Islāms | Veido izpratni par monoteismu, apgūst islāma izveides apstākļus, vēsturi un pamatus, lai izprastu mūsdienu pasaules civilizācijas pamatus, daudzveidību un konfliktus. |
| 6. | Ēģiptes dievi | Atgādnē par seno ēģiptiešu panteona galvenajiem dievībām. |
| 7. | Senās Grieķijas dievi | Atgādnē par seno ēģiptiešu panteona galvenajiem dievībām. |
| 8. | Jēdzieni | Atgādnē par jēdzieniem, kurus vajadzēja apgūt pētot politiskas un monoteiskas reliģijas. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Reliģiju daudzveidība | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina, ka daudzdievība ir senāka un vienkāršāka reliģijas forma nekā viendievība. Salīdzina un atšķir daudzdievību no viendievības. Strādā ar jēdzieniem reliģija, daudzdievība, viendievība. |
| 2. | Hronoloģija | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Sakārto notikumus hronoloģiskā secībā. Apgūst pasaules reliģiju – jūdaisma, kristietības un islāma – pamatus; praktizē notikumu loģisku sakārtošanu hronoloģiskajā secībā. |
| 3. | Līdzīgais reliģiskajos kultos | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aktualizē izpratni par Senās Ēģiptes un Grieķijas reliģisko sistēmu īpatnībām, par seno ēģiptiešu un sengrieķu dieviem (izskats, dieva funkcijas, attiecības ar citiem dieviem un cilvēkiem). |
| 4. | Svētās vietas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēta vizuālo informāciju; praktizējas saskatīt dažādu reliģisko kultūru atšķirības. Analizējot un izvērtējot dažādu veidu informācijas avotus, raksturo jūdaisma, kristietības un islāma pamatidejas un kultūras iezīmes. |
| 5. | Reliģija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina zināšanas par reliģijas nozīmi senatnē un mūsdienās; praktizējas apgūto jēdzienu lietošana. |
| 6. | Fakts vai viedoklis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Praktizē iemaņas atšķirt faktus no viedokļiem. |
| 7. | Reliģiju nozīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Gūst pieredzi saistīt apgalvojuma loģiskas daļas; bagātina izpratni par reliģiju nozīmi senatne un mūsdienas. |
| 8. | Izlaistie vārdi tekstā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aktualizē zināšanas par kristietības pamatiem; praktizē darbu ar tekstu. |
| 9. | Reliģisko simbolu nozīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analizējot un izvērtējot dažādu veidu informācijas avotus (attēlus), raksturo jūdaisma, kristietības un islāma simbolus, pamatidejas un kultūras iezīmes. |
| 10. | Raksturīgs senās Ēģiptes vai senās Grieķijas reliģiskai sistēmai | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aktualizē zināšanas par kopīgo un atšķirīgo Senas Ēģiptes un Senas Grieķijas reliģiskam sistēmām. |
| 11. | Statistikas analīze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēta un analizē statistiskus datus par kristietības un islāma pasaules piekritējiem mūsdienu pasaulē |
| 12. | Teksta analīze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Strādā ar vēstures avotiem, analizē kopīgo un atšķirīgo vēsturisko tekstu fragmentos. Analizējot un izvērtējot dažādu veidu informācijas avotus (t. sk. svēto rakstu fragmentus), raksturo dažādu reliģiju pamatidejas un kultūras iezīmes. |
| 13. | Darbs ar karti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Strādā ar kartēm; analizē islāma izplatīšanās ģeogrāfiskās robežas; salīdzina situāciju viduslaikos un mūsdienās. Analizējot un izvērtējot dažādu veidu informācijas avotus (t. sk. kartes), raksturo kultūrvēsturiskus procesus. |
| 14. | Islāms Latvijā, darbs ar tekstu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Paplašina zināšanas par islāma vēsturi Latvijā; praktizē iemaņas darbam ar tekstu. |
| 15. | Jēdzieni I | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Jēdzienu lietošanas praktiskais uzdevums. Aktualizē šajā tēmē apgūto jēdzienu izpratni un izmantošanu. |
| 16. | Apgalvojumi | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Izvērtē piedāvātas informācijas precizitāti; lieto zināšanas no visa teorētiska materiāla par reliģijām, daudzdievību un viendievību. |
| 17. | Cēloņi – sekas | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Attīsta prasmi saredzēt vēstures notikumos cēloņu - seku sakarības. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Jēdzienu rinda | Citi | vidēja | 4 p. | Apgūst pasaules reliģiju – jūdaisma, kristietības un islāma – pamatus, aktualizē zināšanas par monoteisko reliģiju pamatlicējiem, simboliem un citu svarīgu informāciju. |
| 2. | Cēlonis, notikums, sekas | Citi | vidēja | 3 p. | Attīsta prasmi saredzēt vēstures notikumos cēloņu - seku sakarības. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kristietības un islāma, jūdaisma rašanas ticības pirmssākumi | 00:20:00 | vidēja | 15 p. | Teoretisku un prāktisko zināšanu nostiprināšana par tēmu Relliģijas pirmssākumi, monoteiskas reliģijas. Prakstizēšanas stradāt ar dažādiem informācijas avotiem, tekstiiem. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kristigas un islāma pasaules rašanās | 00:40:00 | vidēja | 24 p. | Teoretisku un prāktisko zināšanu nostiprināšana par tēmu Relliģijas pirmssākumi, monoteiskas reliģijas. Prakstizēšanas stradāt ar dažādiem informācijas avotiem, tekstiiem. |