Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Skābes I | Skābju iedalījums un definīcija |
| 2. | Skābes II | Skābju fizikālās īpašības un iegūšana |
| 3. | Skābes III | Skābju ķīmiskās īpašības |
| 4. | Bāzes I | Bāzu iedalījums |
| 5. | Bāzes II | Bāzu iegūšana un fizikālās īpašības |
| 6. | Bāzes III | Bāzu ķīmiskās īpašības |
| 7. | pH | Vides iedalījums pēc pH |
| 8. | Sāļi | Sāļu nosaukumi, iedalījums |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Skābju nosaukumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Noteikt doto skābju nosaukumus |
| 2. | Skābes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Noteikt kura no dotajām vielām ir skābe |
| 3. | Skābes daudzums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķināt skābes daudzumu, ja zināms bāzes daudzums |
| 4. | Bāzes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Noteikt kura no vielām ir bāze |
| 5. | Bāzes daudzums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķināt bāzes daudzumu, ja zināms skābes daudzums |
| 6. | Bāzu nosaukumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Uzrakstīt doto hidroksīdu nosaukumus |
| 7. | Bāzes masa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķināt bāzes masu pēc reakcijas vienādojuma |
| 8. | Bāzes daudzums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķināt bāzes daudzumu, ja zināms skābes daudzums |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 1. daļa. Vielu iedalījums (2019) | Citi | vidēja | 1 p. | Skolēns klasificē ķīmiskās vielas pēc to sastāva un īpašībām. |
| 2. | Diag. darbs. Ķīmisko procesu daudzveidība un attēlošana (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Lieto metālu aktivitātes rindu. (Standarta prasība: 8.1.) |
| 3. | Diag. darbs. Ķīmisko procesu daudzveidība un attēlošana (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Izvēlas vielas, kas piedalās neitralizācijas reakcijā. (Standarta prasība: 7.21.) |
| 4. | Diag. darbs. Pētnieciskā darbība (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Izvēlas, kuru vielu šķīdumus var atšķirt, izmantojot fenolftaleīnu. (Standarta prasība: 8.15.) |
| 5. | Diag. darbs. Vienkāršu vielu un ķīmisko savienojumu daudzveidība (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Pēc vielas ķīmiskās formulas nosaka vielas kvantitatīvo sastāvu. (Standarta prasība: 7.10.) |
| 6. | Diag. darbs. Vienkāršu vielu un ķīmisko savienojumu daudzveidība (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Zina, kas ir skābes. (Standarta prasība: 7.6.) |
| 7. | Diag. darbs. Vienkāršu vielu un ķīmisko savienojumu daudzveidība (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Nosaka ķīmiskās reakcijas vienādojumu, kas attēlo skābes reakciju ar bāzi. (Standarta prasība: 7.22.) |
| 8. | Diag. darbs. Bāzes sastāvs (2015) | Citi | vidēja | 1 p. | Diagnosticējošais darbs 10. klasei ķīmijā 2015.g. |
| 9. | Diag. darbs. Ķīmisko vielu nosaukumi (2015) | Citi | vidēja | 1 p. | Diagnosticējošais darbs 10. klasei ķīmijā 2015.g. |
| 10. | Diag. darbs. Neitralizācijas reakcijas (2015) | Citi | vidēja | 1 p. | Diagnosticējošais darbs 10. klasei ķīmijā 2015.g. |
| 11. | Diag. darbs. Neorganisko vielu ķīmiskās formulas (2015) | Citi | vidēja | 1 p. | Diagnosticējošais darbs 10. klasei ķīmijā 2015.g. |
| 12. | Diag. darbs. Sāļu ķīmiskās formulas (2015) | Citi | vidēja | 1 p. | Diagnosticējošais darbs 10. klasei ķīmijā 2015.g. |
| 13. | Diag. darbs. Šķīduma vides noteikšana ar indikatoriem (2015) | Citi | vidēja | 1 p. | Diagnosticējošais darbs 10. klasei ķīmijā 2015.g. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Skābes | 00:00:00 | vidēja | 8 p. | Tests zināšanu pārbaudei par bāzēm. Skābju nosaukumi, daudzums, masa. |
| 2. | Bāzes | 00:00:00 | vidēja | 8 p. | Tests zināšanu pārabaudei par bāzēm. Bāzu nosaukumi, daudzums, masa. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Skābes un bāzes | 00:20:00 | vidēja | 16 p. | Pārbaudes darbs par skābēm un bāzēm. Skābju un bāzu nosaukumi, daudzums, masa. |