Izlasi situācijas aprakstu!Balstoties uz mērījumiem atbildi uz jautājumiem un pabeidz skolēnu secinājumu!
Uzdevumā ir parādīta skolēnu mērījumu tabula ar mērījumiem.
  
Skolēni veica laboratorijas darbu, kurā noteica gumijas stinguma koeficientu atkarībā no gumijas veida. Skolēni izvēlējās atbilstošus piederumus: statīvu, 2 dažādas gumijas, atsvariņus, mērlenti un dinamometru. Sākumā skolēni izvēlējās noteiktu gumiju garumu, ko nomērīja ar mērlenti, un iestiprināja gumijas statīvā. Tad ar dinamometru nomērīja atsvariņu svaru un iekarināja tos vienas un otras gumijas galā. Pēc atsvariņu iekarināšanas skolēni nomērīja izstieptas gumijas garumu abiem gumijas veidiem. 
 
Izvēlētais gumijas sākuma garums ir 55 \(cm\). Viena atsvariņa svars ir 0,25 \(N\).
Nr.
p.k.
Iekarināto atsvariņu skaits
Izstieptas melnās gumijas garums, \(cm\)
Izstieptas sarkanās gumijas garums, \(cm\)
1.
1
58
61
2.
2
61
68
3.
3
64
74
4.
4
67
80
 
1. Cik liels ir melnās un sarkanās gumijas relatīvais pagarinājums, kad gumijā ir iekarināti 3 atsvariņi?
Visus uzdevumā aprēķinātos rezultātus noapaļo līdz vienam ciparam aiz komata! 
ϵm=i%
 
ϵs=i%
 
2. Cik liels ir melnās un sarkanās gumijas stinguma koeficients?
Rezultātu noapaļo līdz vienam ciparam aiz komata!
km=iNm
 
ks=iNm
 
3. Pabeidz secinājumu!
Melnās gumijas stinguma koeficients ir  reizes lielāks nekā sarkanās gumijas stinguma koeficients.
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!