Skolēns meta ābolu no noteiktā augstuma un vēroja, cik dziļi ābols iegrimst ūdenī.
 
shutterstock_1730778940.jpg
 
Mainot augstumu, skolēns pamanīja, ka iegrimšanas dziļums pieaug. Skolēns secina par ābola potenciālās enerģijas atkarību no tā pacelšanas augstuma.
 
Darba rezultāti tika apkopoti tabulā! g=10ms2
 
Nr.p.k.
Masa, \(kg\) 
Augstums, \(cm\)
Potenciālā enerģija, \(J\)
1.
0,29
51
1,48
2.
0,29
102
2,96
3.
0,29
153
4,44
 
Skolēns, veicot darbu, nemainīja . Darbā skolēns pierādīja, ka  ir atkarīga no .
 
Ja augstums samazinās no 153 \(cm\) līdz 51 \(cm\), tad potenciālā enerģija  no  \(J\) līdz  \(J\).
 
Atsauce:
https://www.shutterstock.com/ru/image-photo/green-apple-falling-water-splash-on-1730778940
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!