Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts | 
|---|---|---|
| 1. | Gatavojies optimālā līmeņa monitoringa darbam ķīmijā 2025. gadā | 
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 1. daļa Dispersās sistēmas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka disperso sistēmu. | 
| 2. | 1. daļa Šķīdības līknes | 2. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Šķīdības nolasīšana, aprēķināšana no šķīdības līknēm. | 
| 3. | 1. daļa Atoma kodols | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Raksturo atomu. | 
| 4. | 1. daļa Oksidēšanās pakāpes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka elementa augstāko un zemāko oksidēšanas pakāpi pēc elektronformulas. | 
| 5. | 1. daļa Ķīmiskā saite | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Ķīmiskās saites tipa noteikšana savienojumā. | 
| 6. | 1. daļa Elektrolītiskā disociācija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izprot elektrolītiskās disociācijas procesus. | 
| 7. | 1. daļa Jonu apmaiņas reakcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par jonu apmaiņas iespēju. | 
| 8. | 1. daļa Katlakmens nogulsnes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par ķīmisko pārvērtību un reaģējošām vielām. | 
| 9. | 1. daļas Šķīduma pH | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot šķīduma pH skaitlisko vērtību, skolēni aprēķina skābes koncentrāciju. | 
| 10. | 1. daļa Ķīmisko reakciju veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Analizējot situācijas aprakstu, skolēni nosaka ķīmiskas reakcijas veidus. | 
| 11. | 1. daļa Oksidēšanās-reducēšanās reakcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina, kuri ķīmisko reakciju vienādojumi attēlo oksidēšanās-reducēšanās reakcijas. | 
| 12. | 1. daļa Elektrolīzes produkti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Elektrolīzes procesā radušos vielu noteikšana. | 
| 13. | 1. daļa Vielu parādības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns secina par vielu parādībām, balstoties uz doto situāciju. | 
| 14. | 1. daļa Katalizatora ietekme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka katalizatora ietekmi uz doto ķīmisko reakciju. | 
| 15. | 1. daļa Ogļūdeņražu iedalījums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Savienojuma piederība ogļūdeņražu klasei balstoties uz tā struktūrformulu. | 
| 16. | 1. daļa Ogļūdeņražu reakcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka ķīmiskās reakcijas, kuras ir iespējamas gan alkēniem, gan alkīniem. | 
| 17. | 1. daļa Butanola izomēri | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka butanola izomērus. | 
| 18. | 1. daļa Hloretāna iegūšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka kāda viela jāpieveino, lai iegūtu hloretānu. | 
| 19. | 1. daļa Ogļūdeņraža sadegšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina, kurā reakcijā izdalās lielākais ogļskābas gāzes tilpums. | 
| 20. | 1. daļa Estera iegūšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka, kāds esteris tiks iegūts etanolam reagējot ar butānskābi. | 
| 21. | 1. daļa Polimēri | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka monomēru, kuru izmanto uzdevumā dota polimēra iegūšanā. | 
| 22. | 1. daļa Reakciju vienādojumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Organisku un neorganisku vielu atpazīšana. | 
| 23. | 1. daļa Organisko savienojumu funkcionālās grupas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns nosaka kādas funkcionālās grupas ir dotajā savienojumā. | 
| 24. | 1. daļa Hipotēze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas hipotēzi atbilstoši eksperimenta rezultātiem. | 
| 25. | 2. daļa Jonu saite | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka, kuros savienojumos ir jonu saite, izmantojot relatīvo energonegativitāti. | 
| 26. | 2. daļa Tilpuma noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka tilpumu. | 
| 27. | 2. daļa Oksidēšanās pakāpes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka sēra oksidēšanas pakāpi savienojumos. | 
| 28. | 2. daļa Hidrolīze | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | 12. klases eksāmens ķīmijā 2012. gads | 
| 29. | 2. daļa Ogļūdeņražu degšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns veic aprēķinus, lai noteiktu nepieciešamo gaisa tilpumu noteikta propāna tilpuma sadedzināšanai. | 
| 30. | 2. daļa Organisko vielu atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Metanola, etanola, skudrskābes un etiķskābes modeļu atpazīšana. | 
| 31. | 2. daļa Jonu vienādojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | 12. klases eksāmens ķīmijā 2012. gads (bez ģenerācijām) | 
| 32. | 2. daļa Vielu struktūrformulas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izveido organisko savienojumu struktūrformulu, balstoties uz molekulformulu. | 
| 33. | 2. daļa Šķīdības koeficienta nolasīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Šķīdības koeficienta nolasīšana no šķīdības līknes. | 
| 34. | 2. daļa Amilāzes darbības atkarība no pH | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par amilāzes darbībai piemērotāko pH pēc dotajiem datiem. | 
| 35. | 2. daļa Ķīmiskās formulas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot atšķirt vielas. | 
| 36. | 2. daļa Aprēķini, balstoties uz ķīmiskās reakcijas vienādojumu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns veic aprēķinus, izmantojot ķīmiskās reakcijas vienādojumu. | 
| 37. | 2. daļa Organisko savienojumu klasifikācija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka organisko vielu klašu funkcionālās grupas vanilīna molekulā. | 
| 38. | 2. daļa Ogļūdeņraža nosaukums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka ogļūdeņraža nosaukumu pēc UIPAC. | 
| 39. | 2. daļa Izomēri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns pēc struktūrformulām nosaka pentāna izomērus. | 
| 40. | 2. daļa Pētnieciskā darbība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns, balstoties uz pētījuma rezultātiem, skolēns secina par apgalvojumu patiesumu, pamato pieņēmumus ar faktiem. | 
| 41. | 2. daļa Elektronu bilances vienādojums | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolēni sastāda elektronu bilances vienādojumu, izmantojot molekulāro vienādojumu. | 
| 42. | 2. daļa Esteri | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns aprēķina cik moli skābes jāizmanto, lai iegūtu noteiktu masu banānu eļļas. | 
| 43. | 2. daļa Hidrolīzes vienādojumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izmantojot sāls šķīduma hidrolīzes vienādojumu prognozet ūdeņraža jonu skaita maiņu. | 
| 44. | 2. daļa Piena svaiguma noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Izmantojot titrēšanas rezultātus, skolēns aprēķina skābes masu analizējamā šķīdumā. | 
| 45. | 2. daļa Gāzveida vielas tilpuma aprēķināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt tilpumu. | 
| 46. | 2. daļa Ķīmiskas reakcijas ātrums | 1. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolēni izvērtē faktoru ietekmi uz ķīmiskas reakcijas ātrumu. | 
| 47. | 2. daļa Polietilēns | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Polietilēna raksturojums un izmantošana | 
| 48. | 2. daļa Organisku vielu sastāvs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns formulē secinājumus, balstoties uz dotā pētījuma rezultātiem, kā arī raksturo atšķirību starp spirtiem un alkāniem. | 
| 49. | 2. daļa Lielumu noteikšana pētījumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka neatkarīgo, atkarīgo un fiksēto lielumu dotajā pētījumā. | 
| 50. | 2. daļa Pētnieciskā darbība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka kuras darbības pamatā tiek izmantoti attēlā dotie ķīmiskie trauki. | 
| 51. | 2. daļa Titrēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns nosaka minimālo titrēšanas mēģinājumu skaitu. | 
| 52. | 2. daļa Ķīmisko vielu drošības datu lapa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns balstoties uz ķīmiskās vielas datu drošības lapā sastopamo informāciju nosaka atbilstošās bīstamības piktogrammas. | 
| 53. | 2. daļa Pētnieciskā darbības soļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns nosaka pēc kādām īpašībām aprakstīta reakcija ir beigusies. | 
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Sagatavošanās uzdevumi 1. daļai | 00:40:00 | vidēja | 36 p. | Monitoringa gatavošanās darba 1. daļa. | 
| 2. | Sagatavošanās uzdevumi 2. daļai | 01:35:00 | vidēja | 51 p. | Monitoringa gatavošanās darba 2. daļa. | 
| 3. | Ķīmisko elementu periodiskā tabula | 00:10:00 | vidēja | 9 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 4. | Atoma uzbūve | 00:25:00 | vidēja | 14 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 5. | Vielas uzbūve | 00:20:00 | vidēja | 8 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 6. | Dispersās sistēmas | 00:10:00 | vidēja | 7,5 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 7. | Elektrolītiskā disociācija | 00:10:00 | vidēja | 5 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 8. | Apmaiņas reakcijas starp elektrolītu šķīdumiem | 00:15:00 | vidēja | 6 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 9. | Ūdens cietība | 00:15:00 | vidēja | 10 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 10. | Ūdens autojonizācija. pH | 00:20:00 | vidēja | 8 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 11. | Ķīmisko reakciju veidi | 00:30:00 | vidēja | 12 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 12. | Oksidēšanas pakāpe. Oksidēšanās-reducēšanās reakcijas | 00:30:00 | vidēja | 13 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 13. | Elektrolīze | 00:15:00 | vidēja | 8 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 14. | Ķīmiskās reakcijas norises likumsakarības | 00:25:00 | vidēja | 12 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 15. | Neorganisko vielu nomenklatūra un iedalījums | 00:30:00 | vidēja | 13 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 16. | Neorganisko vielu ķīmiskās īpašības | 00:40:00 | vidēja | 13 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 17. | Organisko savienojumu uzbūve, nomenklatūra un iedalījums | 00:35:00 | vidēja | 11 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 18. | Organisko savienojumu homologu rindas. Izomērija | 00:15:00 | vidēja | 9 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 19. | Organisko savienojumu ķīmiskās īpašības | 00:30:00 | vidēja | 12 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 20. | Vienkāršākie aprēķini ķīmijā | 00:30:00 | vidēja | 22 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 21. | Aprēķini par šķīdumiem | 00:40:00 | vidēja | 29 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 22. | Aprēķini pēc ķīmisko reakciju vienādojumiem | 00:35:00 | vidēja | 22 p. | Gatavojies monitoringa darbam. | 
| 23. | Pētnieciskā darbība ķīmijā | 00:40:00 | vidēja | 18 p. | Gatavojies monitoringa darbam. |