Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Ķermeņa kustība | Teorijā skaidrots, kas ir ķermenis un ķermeņa kustība, kas izraisa ķermeņa kustību. |
| 2. | Ķermeņa kustības ātrums un virziens | Teorijā skaidrots ķermeņa kustības virziens un ātrums, ķermeņa kustības virziena un ātruma maiņa. |
| 3. | Deformācija, berze, inerce | Teorijā skaidrots, kas ir ķermeņa deformācija, kas ir berze un inerce un kā tās ietekmē ķermeņa kustību. |
| 4. | Noderīgo lietu stūrītis | Noderīgo lietu stūrītī iekļauti video no tavaklase.lv un youtube.com, lai nostiprinātu teorijā iepazīto mācību vielu. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kustības cēloņi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka kustības cēloni. Ķermenis kustas, ja to grūž, velk; tad uz ķermeni darbojas spēks. (D.Li.3.) |
| 2. | Kustības un kustības cēloņu grupēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Nosaka un grupē kustības un kustības cēloņus. Ķermenis kustas, ja to grūž, velk; tad uz ķermeni darbojas spēks. (D.Li.3.) |
| 3. | Ķermeņa kustībām pretējais iekustināšanas veids | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka dotajam iekustināšanas veidam pretējo iekustināšanas veidu. Ķermenis kustas, ja to grūž, velk; tad uz ķermeni darbojas spēks. (D.Li.3.) |
| 4. | Ķermeņa iekustināšanas veids. Pretējās nozīmes vārdi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka dotajam iekustināšanas veidam pretējo iekustināšanas veidu. Ķermenis kustas, ja to grūž, velk; tad uz ķermeni darbojas spēks. (D.Li.3.) |
| 5. | Ķermeņa kustības virziena veids pēc attēla | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka ķermeņa kustības virziena veidus. Ķermenis pārvietojas – kustas, ja tas maina savu atrašanās vietu attiecībā pret citiem ķermeņiem. (D.Li.3.) |
| 6. | Kustību grupēšana pēc ikdienas jomām | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Nosauc apkārt esošās (klasē, skolā, ārā, mājās u. c.) ķermeņa kustības un tas grupē. |
| 7. | Kustību ātrums | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Salīdzina ķermeņa kustību, lietojot jēdzienus “ātrāks”, “lēnāks”, “lielāks ātrums”, “mazāks ātrums”. (D.3.3.1.1.) |
| 8. | Ķermeņa kustības ātruma maiņa | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nosaka, kā spēka iedarbībā ķermeņa kustība mainās (paātrinās, palēninās vai maina virzienu). (D.3.3.1.1.) |
| 9. | Kustības ātrums. Salīdzināšana (vienādi attālumi) | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pamato apgalvojumu “lielāks ātrums”/“mazāks ātrums” kā vienādā attālumā, bet dažādos laikos veiktus ceļus, izmantojot dotos datus. (D.3.1.1.; D.3.11.3.2.; D.3.11.3.1). |
| 10. | Kustības ātrums. Salīdzināšana (vienāds laika posms) | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pamato apgalvojumu “lielāks ātrums”/“mazāks ātrums” kā vienādā laikā veiktus dažādus ceļus, izmantojot dotos datus. (D.3.1.1.; D.3.11.3.2.; D.3.11.3.1). |
| 11. | Patiesie/nepatiesie apgalvojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analizē dotos apgalvojumus un nosaka to patiesumu vai nepatiesumu. |
| 12. | Pazudušie vārdi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Ievieto tekstā atbilstošos vārdus par kustību. |
| 13. | Inerce. Apstāšanās ceļa garums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Saskata likumsakarības, ka lielāks kustības ātrums un lielāka ķermeņa masa radīs lielāku inerci. |
| 14. | Drošības noteikumi. Berze, inerce. Grupēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Saskata drošas un nedrošas kustības piemērus ikdienas situācijās, izmantojot jēdzienus “berze”, “inerce”. (=D.3.3.3.1.). |
| 15. | Pētījuma soļi | 2. izziņas līmenis | augsta | 7 p. | Veic pētījumu par spēka, masas, berzes ietekmi uz ķermeņa kustību. Ievēro pētījuma secīgumu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Ķermeņa kustības virziena veida grupēšana | Citi | vidēja | 3 p. | Nosaka ķermeņa kustības virziena veidus. Ķermenis pārvietojas – kustas, ja tas maina savu atrašanās vietu attiecībā pret citiem ķermeņiem. (D.Li.3.) |
| 2. | Attēli un kustību ātrums | Citi | vidēja | 3 p. | Salīdzina ķermeņa kustību, lietojot jēdzienus “ātrāks”, “lēnāks”, “lielāks ātrums”, “mazāks ātrums”. (D.3.3.1.1.) |
| 3. | Patieso/nepatieso apgalvojumu sagrupēšana | Citi | vidēja | 2 p. | Nosaka apgalvojumu patiesumu/nepatiesumu. |
| 4. | Drošības noteikumi. Berze, inerce | Citi | vidēja | 1 p. | Saskata drošas un nedrošas kustības piemērus ikdienas situācijās, izmantojot jēdzienus “berze”, “inerce”. (=D.3.3.3.1.). |
| 5. | Berzes samazināšana (atbilžu izvēle) | Citi | vidēja | 1 p. | Ir spēki, kas veicina vai kavē ķermeņa kustību. (D.Li.3.) |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kāpēc notiek ķermeņa kustība? | 00:40:00 | vidēja | 15 p. | Testā iekļautu uzdevumi, kas pārbauda prasmes noteikt kustības cēlņus, virziena veidu, salīdzina ķermeņa kustības ātrumus, analizēt dotos apgalvnojumus un notikt to patiesumu, saskatīt drošas un nedrošas kustības piemērus ikdienas situācijās. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kāpēc notiek kustība? | 00:40:00 | vidēja | 14 p. | Testā iekļautu uzdevumi, kas pārbauda prasmes noteikt kustības cēlņus, virziena veidu, salīdzina ķermeņa kustības ātrumus, analizēt dotos apgalvnojumus un notikt to patiesumu, saskatīt drošas un nedrošas kustības piemērus ikdienas situācijās. |