Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Dzīvā un nedzīvā raksturīgās pazīmes | Dzīvas būtnes un nedzīvie dabas objekti |
| 2. | Masa | Vielas masa un tās noteikšana |
| 3. | Ķermeņu mērīšana un salīdzināšana. Kā izmantot lineālu? | Priekšmetu garums, platums (cm, m), forma, lielums. |
| 4. | Tilpums | Skolēns iepazīst jēdzienu tilpums. Mācās salīdzināt, izmantojot terminus ietilpīgāks, mazāk ietilpīgs. |
| 5. | Noderīgo lietu stūrītis | Noderīgi video materiāli, kas noder tēmas apguvei. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kas ir dzīvs un kas ir nedzīvs? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nedzīvie, dzīvie dabas objekti. |
| 2. | Kādus nedzīvos dabas objektus saskati fotogrāfijā? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nedzīvo dabas objektu atpazīšana. |
| 3. | Sagrupē dzīvos un nedzīvos dabas objektus! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Dzīvo, nedzīvo dabas objektu grupēšana. |
| 4. | Izmēru salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina objektus pēc lieluma. Veido teikumus... lielāks kā, mazāks kā. |
| 5. | Zīmuļu garumu salīdzināšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina priekšmetus pēc garuma. |
| 6. | Kas smagāks/vieglāks? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Objektu salīdzināšana pēc to smaguma |
| 7. | Nosaki, kurš objekts ir visvieglākais/vissmagākais? | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Smagāka, vieglāka objekta noteikšana |
| 8. | Priekšmeta formu noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vēro attēlus un atpazīst priekšmeta formas. |
| 9. | Kas ir ietilpīgāks? Veido teikumus! | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Objektu salīdzināšana pēc tilpuma. |
| 10. | Kas ir ietilpīgāks? Priekšmeti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Objektu salīdzināšana pēc tilpuma |
| 11. | Kurā transporta līdzeklī var braukt vairāk/mazāk cilvēku? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Objektu salīdzināšana pēc tilpuma |
| 12. | Kurš trauks ietilpīgāks? | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Objektu tilpums |
| 13. | Sarindo no mazākā tilpuma uz lielāko! | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Mācās sarindot priekšmetus no mazākā tilpuma uz lielāko. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Ķermeņu lielums | Citi | zema | 1 p. | Ķermeņu salīdzināšana pēc lieluma |
| 2. | Ķermeņu masas salīdzināšana. | Citi | vidēja | 1 p. | Salīdzina priekšmetus pēc masas, nosaka kas smagāks un , kas vieglāks. |
| 3. | Piesardzība ar kustīgiem priekšmetiem | Citi | vidēja | 2 p. | Drošības noteikumi saskarē ar ātri kustošiem objektiem |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kā raksturot objektus mums apkārt? | 00:15:00 | vidēja | 10 p. | Atšķir dzīvas būtnes no nedzīvām lietām, salīdzina priekšmetus pēc masas, tilpuma, formas |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kā raksturot lietas sev apkārt? | 00:15:00 | vidēja | 6 p. | Prot salīdzināt lietas pēc dažādām pazīmēm. |