Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Satura rādītājs | |
| 2. | Izmantotie attēli | Eksāmenā izmantotie attēli un to saites ar autortiesību licenču atsaucēm. |
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Informācija par eksāmenu | Informācija par vēstures augstākā līmeņa eksāmena norisi, struktūru. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 1. daļa 1. uzdevums. Reliģijas un ideoloģijas | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Norāda reliģijai/konfesijai/ideoloģijai atbilstošo aprakstu. |
| 2. | 1. daļa 2. uzdevums. Karu cēloņi un sekas | 1. izziņas līmenis | zema | 4 p. | Nosaka karu cēloņus vai sekas. |
| 3. | 1. daļa 3.1. uzdevums. Valsts pārvaldes veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka pazīmēm atbilstošo valsts pārvaldes veidu. |
| 4. | 1. daļa 3.2., 3.3. uzdevums. Sociālās un politiskās kustības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka aprakstam atbilstošo sociālo vai politisko kustību un norāda tās ietekmi. |
| 5. | 1. daļa 4.1., 4.2. uzdevums. Attēla analīze | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka ar attēlu saistīto ideoloģiju un attēla idejai atbilstošo saukli. |
| 6. | 1. daļa 4.3. uzdevums. Propagandas simboli | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka attēlā izmantoto propagandas simbolu nozīmi. |
| 7. | 1. daļa 5. uzdevums. Sieviešu darbības virzieni un idejas Eiropā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | No apraksta nosaka sievietes darbības virzienus un norāda to saistību ar vēsturiskajiem procesiem Eiropā. |
| 8. | 1. daļa 6.1., 6.2. uzdevums. Brīvības pieminekļa ciļņos attēlotie notikumi | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Raksturo Brīvības pieminekļa cilnī attēloto vēsturisko notikumu un tajā iesaistītās sabiedrības grupas. |
| 9. | 1. daļa 6.3. uzdevums. Sabiedrības grupu rīcība vēsturiskos notikumos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skaidro sabiedrības grupu rīcību Brīvības pieminekļa cilnī attēlotajā notikumā. |
| 10. | 2. daļa 2.1. uzdevums. Argumentētas atbildes struktūra | 1. izziņas līmenis | zema | 5 p. | Norāda, kas jāraksta katrā argumentētas atbildes daļā. |
| 11. | 2. daļa 2.2. uzdevums. Argumentētas atbildes piemērs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Argumentētas atbildes piemēra norāda argumentētas atbildes sastāvdaļas. |
| 12. | 2. daļa 2.3. uzdevums. Argumentu piemēru analīze | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Norāda apgalvojumam, pamatojumam un pierādījumam atbilstošāko piemēru. |
| 13. | 2. daļa 2.4. uzdevums. Pretargumentu izvērtēšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Norāda atbilstošāko pretargumentu un tā atspēkojumu. |
| 14. | 3. daļa 1.1. uzdevums. Vēstures avotu ticamība | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Norāda, pēc kādiem kritērijiem var izvērtēt vēstures avotu ticamību. |
| 15. | 3. daļa 1.2. uzdevums. Vēstures avotu mērķis un vēsturiskie apstākļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka vēstures avotu tapšanas mērķi un vēsturiskos apstākļus. |
| 16. | 3. daļa 1.3. uzdevums. Vēstures avota nozīmīgums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Nosaka vēstures avota nozīmīgumu vēstures pētīšanā un pamato viedokli. |
| 17. | 3. daļa 1.4. uzdevums. Viedokļa atspēkošanas pamatojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Norāda, vai vēstures avotos sniegta pretēja viedokļa atspēkošana. |
| 18. | 3. daļa 2.1. uzdevums. Kopīgais visos vēstures avotos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Norāda kopīgo aspektu visos vēstures avotos. |
| 19. | 3. daļa 2.2.1. uzdevums. Fenomena raksturojums vēstures avotos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka piemērus, kuros dots vēstures avotiem atbilstošs fenomena raksturojums. |
| 20. | 3. daļa 2.2.2. uzdevums. Autoru viedokļa pamatojums | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Norāda atbilstošo autora viedokļa pamatojumu. |
| 21. | 3. daļa 2.3. uzdevums. Viedokļu salīdzināšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Salīdzina viedokļus un pamato tajos redzamās atšķirības. |
| 22. | 4. daļa 1. uzdevums. Cēloņu formulēšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Nosaka vēsturnieka aprakstītos notikuma cēloņus. |
| 23. | 4. daļa 2. uzdevums. Cēloņu interpretācija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Nosaka vēsturnieka interpretācijai atbilstošo cēloni. |
| 24. | 4. daļa 3. uzdevums. Faktu atlasīšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 8 p. | Atlasa faktus, kas apstiprina un noliedz vēsturnieka viedokli. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Valsts eksāmens vēsturē II 2023. g., 1. daļa | 00:30:00 | vidēja | 28 p. | Demonstrē zināšanas un izpratni par reliģiju, ideoloģiju, karu, valsts un sociālo grupu jautājumiem. |
| 2. | Valsts eksāmens vēsturē II 2023. g., 2. daļa | 01:00:00 | vidēja | 20 p. | Veido argumentu pēc atbilstošas struktūras. |
| 3. | Valsts eksāmens vēsturē II 2023. g., 3. daļa | 01:00:00 | vidēja | 25 p. | Analizē vēstures avotus. |
| 4. | Valsts eksāmens vēsturē II 2023. g., 4. daļa | 01:00:00 | vidēja | 24 p. | Analizē vēsturnieka viedokli. |