Veidojot termosu, skolēni nolēma izpētīt faktorus, kuri ietekmē siltumizolācijas spēju saglabāt siltumu traukā. Skolēniem ir pieejami šādi piederumi: termometrs, hronometrs vai pulkstenis, trauki, kuros var liet ūdeni vārīšanās temperatūrā, un dažādi siltumizolatoru materiāli: putu polistirola loksnes, dūnas, vate, plīša audums.
Uzdevumi.lv Tev piedāvā izvēlēties pareizo atbildi. Darbā Tev pašam ir jāuzraksta atbilde!
 
Pētāmā problēma / jautājums: Kā siltumizolācijas spēja ir atkarīga no apkārtējās vides temperatūras?
 
Saplāno izvēlētajai pētāmajai problēmai atbilstošo eksperimenta darba gaitu!
Sakārto loģiskā secībā!
 
\(A\) Pēc termosa aiztaisīšanas ar vāku vēro laiku ar hronometru. Pēc noteiktā laika izmēri ūdens temperatūru termosā un novērtē siltumizolācijas spēju.
\(B\) Secini, izmantojot eksperimenta rezultātus.
\(C\) Izmēri karstā ūdens temperatūru ar termometru.
\(D\) Ievēro drošības noteikumus.
\(E\) Ielej karsto ūdeni traukā un ievieto to pašizgatavotā termosā, kas pārklāts ar vienu no siltumizolatoru materiāliem.
\(F\) Pārbaudi, vai darba vieta ir sakārtota pēc darba izpildes.
\(G\) Atkārto eksperimentu citās vietās ar augstāko vai zemāko apkārtējās vides temperatūru.
 
1.i2.i3.i4.i5.i6.i7.i
 
Atsauce:
https://www.visc.gov.lv. Monitoringa darbs optimālajā mācību satura apguves līmenī fizikā vidusskolai, 2024
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!