Veidojot termosu, skolēni nolēma izpētīt faktorus, kuri ietekmē siltumizolācijas spēju saglabāt siltumu traukā. Skolēniem ir pieejami šādi piederumi: termometrs, hronometrs vai pulkstenis, trauki, kuros var liet ūdeni vārīšanās temperatūrā, un dažādi siltumizolatoru materiāli: putu polistirola loksnes, dūnas, vate, plīša audums.
Uzdevumi.lv Tev piedāvā izvēlēties pareizo atbildi. Darbā Tev pašam ir jāuzraksta atbilde!
 
Pētāmā problēma / jautājums: Vai siltumizolācijas spēja ir atkarīga no ūdens sākuma temperatūras termosā?
 
Saplāno izvēlētajai pētāmajai problēmai atbilstošo eksperimenta darba gaitu!
Sakārto loģiskā secībā!
 
\(A\) Pēc termosa aiztaisīšanas ar vāku vēro laiku ar hronometru. Pēc noteiktā laika izmēri ūdens temperatūru termosā un novērtē siltumizolācijas spēju.
\(B\) Secini, izmantojot eksperimenta rezultātus.
\(C\) Izmēri karstā ūdens temperatūru ar termometru.
\(D\) Esi piesardzīgs, veicot eksperimentu.
\(E\) Ielej karsto ūdeni traukā un ievieto to pašizgatavotā termosā, kas pārklāts ar vienu no siltumizolatoru materiāliem.
\(F\) Pārbaudi, vai darba vieta ir sakārtota pēc darba izpildes.
\(G\) Atkārto eksperimentu, mainot ūdens sākuma temperatūru termosā.
 
1.i2.i3.i4.i5.i6.i7.i
 
Atsauce:
https://www.visc.gov.lv. Monitoringa darbs optimālajā mācību satura apguves līmenī fizikā vidusskolai, 2024
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!