Satura rādītājs:
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Organismu valstu pazīmes | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izmanto noteicēju dažādu organismu valstu īpašību noteikšanai. |
| 2. | Organismu sistemātikas taksoni | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka doto organismu piederību noteiktai organismu valstij. |
| 3. | Augu sistemātiskās vienības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka augu sistemātikas taksonus. |
| 4. | Kladogramma | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni secina par dzīvnieku grupu evolūciju, izmantojot kladogrammu. |
| 5. | Mugurkaulnieku ekstremitāšu uzbūves līdzības cēlonis | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni skaidro mugurkaulnieku ekstremitāšu uzbūves līdzības cēloņus no evolūcijas teorijas viedokļa. |
| 6. | Barošanas ķēde | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka organismu barošanas veidu dotajā barošanās ķēdes attēlā. |
| 7. | Populācijas īpatņu skaita izmaiņu līkne | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka populācijas īpatņu mirstības un dzimstības attiecību dažādos laika posmos, izmantojot grafisko attēlu. |
| 8. | Melnā stārķa aizsardzība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izvērtē melnā stārķa aizsardzības pasākumu lietderību. |
| 9. | Aļģu savairošanās ūdenstilpnēs | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni skaidro aļģu savairošanās ietekmi uz ūdenstilpnes ekosistēmu. |
| 10. | Kaitēkļu apkarošana ar insekticīdu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izmanto informāciju no grafiskā attēla, lai norādītu nepareizo atbildi par insekticīda izmantošanas efektivitāti. |
| 11. | Ribosomu funkcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni atpazīst attēlā ribosomas un norāda to funkciju. |
| 12. | Irdenie saistaudi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlā atpazīst irdenajiem saistaudiem raksturīgās šķiedras. |
| 13. | Organisko vielu ražošana lapā | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc lapas audu uzbūves attēla secina par audu nozīmi fotosintēzes procesā. |
| 14. | Eksocitoze un endocitoze | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni sameklē eksocitozes skaidrojumu. |
| 15. | mRNS nukleotīda % daudzuma aprēķināšana | 1. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolēni aprēķina mRNS nukleotīda % daudzumu, ja ir dots atbilstošā DNS nukleotīda daudzums. |
| 16. | Enzīma darbības aktivitāti ietekmējošie faktori | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka faktoru, kurš neietekmē enzīma darbības aktivitāti. |
| 17. | Oglekļa aprite | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla skaidro oglekļa aprites posmus. |
| 18. | Mitoze sīpola veidotājaudu šūnās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlā atpazīst mitozes fāzes pēc dotā raksturojuma. |
| 19. | Monohibrīdā krustošana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni aprēķina recesīvās pazīmes % izpausmi pēcnācējos. |
| 20. | Hromosomu komplekts liliju dzimumšūnās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni aprēķina hromosomu skaitu tetraploīdu liliju spermijos. |
| 21. | Bērna dzimuma noteikšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izvēlas pareizo atbildi par brīdi, kurā tiek noteikts bērna dzimums. |
| 22. | Augu veģetatīvā pavairošana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni attēlos atpazīst augu veģetatīvās pavairošanas metodes. |
| 23. | Gremošana kuņģī | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni nosaka sālskābes un pepsīna funkcijas gremošanas procesā kuņģī. |
| 24. | Elpošanas regulācija | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izspriež par apstākļiem, kuri ietekmē elpošanas centra darbību. |
| 25. | Vakcīna pret ērču encefalītu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izskaidro vakcīnas darbības mehānismu. |
| 26. | Refleksa loks | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla nosaka refleksa loka daļas. |
| 27. | Insulīna iegūšana ar gēnu inženierijas metodi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pēc attēla analizē gēnu inženierijas gaitu. |
| 28. | Cidoniju selekcijas sasniegumi | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni iesaka krūmcidoniju izmantošanas veidu Latvijas apstākļos. |
| 29. | Vardes klonēšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni skaidro vardes klonēšanas shēmu. |
| 30. | DNS analīžu nozīme | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni paskaidro DNS analīžu izmantošanas iespējas. |
| 31. | Augu mikropavairošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēni skaidro augu mikropavairošanas shēmu. |
| 32. | Dafniju sirdsdarbība | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni analizē eksperimenta rezultātus, norāda fiksētos lielumus, formulē secinājumus. |
| 33. | Abiotiskie faktori, kas ietekmē tritona izplatību | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni secina par abiotiskajiem faktoriem, kuri nosaka lielā tritona izplatību. |
| 34. | Latvāņu iznīcināšana ar vārāmo sāli. | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni skaidro plazmolīzes procesa cēloņus. |
| 35. | Ūdens uzņemšana caur saknēm | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni parāda ūdens molekulu ceļu no spurgaliņām līdz atvārsnītēm. |
| 36. | Aļģu masveida savairošanās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni skaidro ūdens ziedēšanas cēloņus un sekas. |
| 37. | Kodominēšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni pieraksta genotipus ciltskokam. |
| 38. | Holesterīna veidi, to funkcijas | 1. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Skolēni analizē pacienta asins analīzi attiecībā uz holesterīnu. |
| 39. | Cilvēka un cilvēkpērtiķa skeleta salīdzinājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēni izmanto attēlu cilvēka un pertiķcilvēka skeletu salīdzināšanai. |
| 40. | Ķīmijterapijas un cilmes šūnu transplantācijas izmantošana audzēju ārstēšanai. | 1. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Skolēni veido shēmu, izmantojot informāciju par audzēju ārstēšanu. |
| 41. | Ģenētiski modificēto augu audzēšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēni izvērtē ĢMO augu audzēšanas priekšrocības un trūkumus. |
| 42. | Rauga šūnu elpošana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni izskaidro rauga šūnu elpošanas eksperimenta būtību. |
| 43. | Mīdiju audzēšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēni izvērtē mīdiju audzēšanas iespējas Baltijas jūrā. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 2015. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. kl., 1. daļa, 1.-10. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
| 2. | 2015. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. kl., 1. daļa, 11.-20. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
| 3. | 2015. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. kl., 1. daļa, 21.-30. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | |
| 4. | 2015. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. kl., 2. daļa, 1.-10. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 24 p. | |
| 5. | 2015. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. kl., 3. daļa, 1.-3. uzd. | 00:00:00 | vidēja | 9 p. | |
| 6. | 2015. gada Valsts eksāmens bioloģijā 12. kl. | 00:00:00 | vidēja | 63 p. |