Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts | 
|---|---|---|
| 1. | Informācija par eksāmenu | Izprot informāciju par 2024. gada CE par vispārējās vidējās izglītības apguvi latviešu valodā un literatūrā (AL) norisi. | 
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 1. daļa. 1. uzdevums. Teksta izpratne | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izprot teksta fragmenta pamatdomu un zemtekstu. | 
| 2. | 1. daļa. 2. uzdevums. Emocionāli stilistiskie valodas līdzekļi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina valodas stilistiskos līdzekļus emocionālās nokrāsas radīšanai. | 
| 3. | 1. daļa. 3. uzdevums. Valodas funkcionālie stili | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt valodas funkcionālos stilus. | 
| 4. | 1. daļa. 4. uzdevums. Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu pazīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot teksta fragmentā noteikt mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus( metaforu, personifikāciju). | 
| 5. | 1. daļa. 5. uzdevums. Leksikas slāņa noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt vārdu piederību leksikas slānim. | 
| 6. | 1. daļa. 6. uzdevums. Žanra pazīmju noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina žanra pazīmes, prot noteikt žanru pēc pazīmēm. | 
| 7. | 1. daļa. 7. uzdevums. Stilistisko figūru noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt stilistisko figūru. | 
| 8. | 1. daļa. 8. uzdevums. Simbola skaidrojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina simboliska tēlu skaidrojumu. | 
| 9. | 1. daļa. 9. uzdevums. Rakstnieka individuālā valodas stila līdzekļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt rakstnieka individuālā valodas stila līdzekļus. | 
| 10. | 1. daļa. 10. uzdevums. Pieturzīmju lietojuma pamatojums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot pamatot pieturzīmju lietojumu. | 
| 11. | 1. daļa. 11. uzdevums. Grafisks vārda pieraksts retinātiem burtiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina grafiska vārda pieraksta retinātiem burtiem lietojuma nozīmi. | 
| 12. | 1. daļa. 12. uzdevums. Frazeoloģisma noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt teksta fragmentā frazeoloģismu. | 
| 13. | 1. daļa. 13. uzdevums. Kultūrvēsturiskā perioda noteikšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Prot noteikt kultūrvēsturisko periodu. | 
| 14. | 1. daļa. 14. uzdevums. Vārdu pārnestās nozīmes izpratne | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot pārnestā nozīmē lietotu vārdu savienojumu. | 
| 15. | 1. daļa. 15. uzdevums. Teksta mērķa noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt teksta mērķi. | 
| 16. | 1. daļa. 16. uzdevums. Trimdas rakstnieku noteikšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Zina trimdas rakstniekus, prot tos noteikt. | 
| 17. | 1. daļa. 17. uzdevums. Literārā darba autora noteikšana | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Prot noteikt literārā darba autoru. | 
| 18. | 1. daļa. 18. uzdevums. Esejas definīcijas izpratne | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Izprot esejas definīciju. | 
| 19. | 1. daļa. 19. uzdevums. Vārdu pārnestās nozīmes noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt vārdu pārnestās nozīmes lietojumu. | 
| 20. | 1. daļa. 20. uzdevums. Darbības vārda vajadzības izteiksmes noteikšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt darbības vārda vajadzības izteiksmi. | 
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts | 
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 1. daļa. Zināšanu un teksta izpratne | 01:00:00 | vidēja | 20 p. | Centralizētā eksāmena I daļa. Zināšanu un teksta izpratne. | 
