Izlasi teksta fragmentu!
 
        Riks un Miks bija atšķīrušies no pārējiem bērniem un klīda pa mežu, lai veiktu uzdevumu – sasietu slotiņas.
– Kādus zarus lai laužam, – pieri savilcis, īgni purpināja Riks, – neviens jau neko nepateica, – tad, kā no sevis atgaiņādams atbildību, atmeta ar roku un savu monologu pabeidza ar vārdiem:
– Man par slotiņu siešanu nav ne mazākās sajēgas.
– Man arī nav nekādas saprašanas, – pie sevis nomurmināja Miks. – Iesim pie citiem un pajautāsim.
        Te, kur gadījusies, kur ne, zēnu priekšā nostājās izspūrusi meitene, kurai rokas un kājas bija saskrāpētas, bet drēbes saplēstas.
– Vai jūs apmaldījušies esat, ka te mīņājaties uz vietas? – meitene jautāja.
– Kā tā – mīņājamies? Vai tad tu tik labi pazīsti šo apkārtni? – neuzticīgi, caur pieri uz meiteni blenzdams, jautāja Riks.
– Jā…– gari stiepjot īso vārdiņu, nelaipni norūca Paija.
        Priecīgs, ka pats liktenis viņiem atsūtījis palīdzību, Miks draudzīgi paskatījās uz meiteni un paskaidroja:
– Tu varēsi mums palīdzēt atrisināt uzdevumu, ar ko paši netiekam galā.
        Risināt šāda veida sarunas Riks uzskatīja zem sava goda. Viņš nepieļāva iespēju kādam atzīties, ka kaut ko nezina vai nespēj, tādēļ steigšus pārtrauca Miku:
– Miks pārspīlē. Tā nepavisam nav. Lieta tāda – mēs gribam sasiet pirtsslotas no pašiem labākajiem un piemērotākajiem zariem, lai vēlāk ietu pirtiņā.
       
 
Atzīmē precīzāko vārdu savienojuma atrisināt uzdevumu nozīmi!
 
Atsauce:
http://visc.gov.lv/vispizglitiba/eksameni/dokumenti/uzdevumi/2015/6klase/6kl_latv_val.pdf
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!