Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Kāpēc un kādus svētkus svin Latvijā? | Teorija par latviešu gadskārtu svētkiem, to tradīcijām. |
| 2. | Valsts svētku, atceres un atzīmējamās dienas | Teorija par Latvijas valsts svētku, atceres un atzīmējamajām dienām un valsts karoga lietošanu. |
| 3. | Ko par tradīcijām stāsta Latvijas kultūras kanons? | Teorija par Latvijas kultūras kanonu un tā saglabāšanas nepieciešamību. |
| 4. | Kā pieņemt lēmumu un organizēt svētkus? | Teorija par darbības plāna un pasākuma scenārija izveidi. |
| 5. | Noderīgo lietu stūrītis | Tavaklase.lv mācību video priekšmeta padziļinātākai apguvei. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Gadskārtu svētki | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēc attēla atpazīst latviešu gadskārtu svētkus. |
| 2. | Latvijas kultūras kanona vērtību atpazīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēc dotā apraksta atpazīst Latvijas kultūras kanona vērtību. |
| 3. | Valsts atzīmējamās dienas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēc apraksta atzīmē valsts atzīmējamo dienu. |
| 4. | Gadskārtu hronoloģiskā secība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Sakārto dotos gadskārtu attēlus hronoloģiskā secībā. |
| 5. | Pazudušie vārdi tautasdziesmās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Atpazīst trūkstošos vārdus latviešu tautasdziesmās par dažādām gadskārtām. |
| 6. | Ticējumi par gadskārtu svētkiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc ticējuma apraksta nosaka latviešu seno gadskārtu. |
| 7. | Valsts atzīmējamās un svētku dienas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Grupē valsts atzīmējamās dienas. |
| 8. | Valsts karoga lietošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina valsts karoga lietošanas noteikumus. |
| 9. | Attēli par valsts svētku, atceres un atzīmējamajām dienām | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka valsts svētku, atceres vai atzīmējamās dienas simbolisko attēlu. |
| 10. | Valsts atceres dienas | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Lasot tekstu par valsts atceres dienām ievieto atbilstošos vārdus. |
| 11. | Svētku, atceres un atzīmējamo dienu hronoloģiskā secība | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Sakārto svētku, atceres un atzīmējamās dienas hronoloģiskā secībā. |
| 12. | Valsts svētku, atceres dienas apraksts | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Pēc valsts svētku vai atceres dienas apraksta nosaka, kurā datumā ir šī diena. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Gadskārtu svētku atpazīšana | Citi | zema | 1 p. | Pēc attēla atpazīst latviešu gadskārtu svētkus. |
| 2. | Latvijas kultūras kanona vērtības | Citi | vidēja | 2 p. | Pēc apraksta atpazīst Latvijas kultūras kanona vērtību. |
| 3. | Tradīcijas tautasdziesmās | Citi | vidēja | 2 p. | Lasot tautasdziesmas nosaka latviešu tautas senās gadskārtu tradīcijas. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kā saglabāt tradīcijas un līdzdarboties kopienā? | 00:20:00 | vidēja | 11 p. | Tests par latviešu gadskārtu tradīcijām, valsts svētku, atceres un atzīmējamajām dienām, kā arī par Latvijas kultūras kanona vērtībām. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kā saglabāt tradīcijas? Latviešu gadskārtas, kultūras kanons un svētku, atceres dienas | 00:40:00 | vidēja | 18 p. | Tests par latviešu gadskārtām, valsts svētku, atceres dienām, kā arī par Latvijas kultūras kanona vērtībām. |