Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Demokrātijas vērtības | Demokrātijas jēdziena raksturojums, demokrātijas vērtību uzskaitījums un skaidrojums. |
| 2. | Demokrātijas vērtības atspoguļojums Satversmē | Teorijas tēma par demokrātijas vērtībām, kā arī par Latvijas Satversmi. |
| 3. | Valsts funkcijas | Teorija par valsts iekšējām un ārējām funkcijām |
| 4. | Varas trīs daļas – likumdošanas, izpildvara, tiesu vara | Teorijas tēma par varas dalījumu demokrātiskā valstī. Likumdošanas, izpildvara, tiesu vara. |
| 5. | Politiskie režīmi, attiecības ar valsts iedzīvotājiem | Raksturoti politiskie režīmi, to ietekme uz valsts iedzīvotājiem. |
| 6. | Pilsoņi, nepilsoņi, bezvalstnieki, bēgļi | Teorijas tēma par pilsoņu, nepilsoņu, bezvalstnieku, bēgļu, alternatīvo, trešo valstu pilsoņu, ES pilsoņu pienākumiem un tiesībām. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | LV prezidenti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zina LR prezidentus, prot tos vizuāli atpazīt un sasaistīt ar laikmeta iezīmēm. |
| 2. | Tiesu sistēmas amatpersonas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais zina, ar ko nodarbojas katrs tiesu sistēmā iesaistītais. |
| 3. | Saeimas vēlēšanas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais zina, cik deputātu strādā Saeimā, uz cik gadiem tiek ievēlēti deputāti. |
| 4. | Varas daļas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais izprot varas dalīšanas principus. Spēj atpazīt katru no varas daļām demokrātskā valstī, zina katras funkcijas un uzdevumus. |
| 5. | Politiskie režīmi I | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analizējot piedāvātās situācijas,pēc pazīmēm skolēnam jānosaka politiskais režīms. |
| 6. | Valsts iekšējās un ārējās funkcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izglītojamais pārzin valsts funkcijas, prot atšķirt iekšējās un ārējās funkcijas. |
| 7. | Valsts prezidenta funkcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina Valsts prezidenta pienākumus un funkcijas. Spēj atšķirt, kuras ir, bet kuras nav Valsts prezidenta kompetencē esošas darbības. |
| 8. | Tiesu sistēmas darbinieki | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais zina, kur vērsties pēc palīdzības dažādās sarežģītās dzīves situācijās. Ir izpratne par tiesu sistēmas darbinieku pienākumiem un kompetencēm. |
| 9. | Tiesu sistēmas līmeņi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izglītojamais izprot tiesu sistēmas darbības principus, zina, kādus jautājumus risina katra no tiesām. |
| 10. | Ministru kabinets | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamajam ir izpratne par izpildvaras funkcijām, uzbūvi, pienākumiem. |
| 11. | Tiesu sistēmas līmeņi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais pārzin tiesu darbības principus, līmeņus. |
| 12. | Naturalizācijas iespējas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais zin veidus, kā var iegūt pilsonību. Pārzin naturalizācijas prasības, |
| 13. | Pilsoņu tiesības | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izglītojamais pārzin pilsoņu tiesības, pienākumus, spēj brīvi paust savu viedokli par pilsoņu tiesībām. |
| 14. | Jēdzieni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izglītojamajam ir izpratne par jēdzienu lietojumu, kuri ietverti cilvēktiesību jomā. |
| 15. | Satversmes rašanās | 3. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Izglītojamais orientējas pamatfaktos par satversmes izstrādāšanu. |
| 16. | Politiskie režīmi II | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Izglītojamais pārzin politisko režīmu pazīmes. |
| 17. | Prezidenta funkcijas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Izglītojamais zina prezidenta pienākumus un funkcijas, spēj atšķirt reprezentācijas funkcijas no organizatoriskajām. |
| 18. | Valsts funkciju dalījums | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Izglītojamais pārzin valsts funkcijas, spēj klasificēt un atšķirt valsts iekšējās funkcijas no ārējām. |
| 19. | Pilsonība | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Izglītojamais pārzin pilsoņu tiesības un pienākumus, zina, kā atšķiras tiesības no nepilsoņiem, bēgļiem u.c. iedzīvotājiem. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Vērtības | Citi | vidēja | 1 p. | Zina vispārcilvēciskās vērtības, prot tās atpazīt un lietot atbilstoši kontekstam. |
| 2. | Satversme | Citi | vidēja | 7 p. | Izglītojamais zina Latvijas Satvermes rašanās vēsturi, spēj tekstu papildināt ar atbilstošu vārdu. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Valsts pārvalde | 00:20:00 | vidēja | 17 p. | Testā ietvertie uzdevumi ir par varas dalījumu demokrātiskā valstī, demokrātijas vērtībām un katras varas daļas funkcijām un uzdevumiem. |
| 2. | Varas trīs daļas | 00:25:00 | vidēja | 12 p. | Tests satur daudzveidīgus uzdevumus par valsts varas daļām, to funkcijām, pienākumiem, par demokrātijas vērtībām un pilsoņu tiesībām. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Valsts varas dalīšana | 00:40:00 | augsta | 64 p. | Testā iekļauti uzdevumi, kuri attiecas uz visām trijām varas daļām: likumdošanas, izpildvaru, tiesu varu. |