Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Kustību dibināšana, aktivitātes 1988. gada otrajā pusē | LNNK, LTF nodibināšana, nozīmīgākie notikumi 1988. gada otrajā pusē. |
| 2. | Atmodas pretspēki - 1989.gads | Ieskats centienos nepieļaut pārmaiņas: Interfronte, Maskavas lēmumi suverenitātes ierobežošanai. |
| 3. | Atmodas procesi 1989. gadā | LTF sadarbība ar trimdas organizācijām, ietekmes palielināšana pārvaldē; sabiedrības organizēšana. |
| 4. | Baltijas ceļš 1989. gadā (UNESCO LNK) | Dokumenti, saistīti ar Baltijas ceļu; Baltijas ceļš - fakti, notikuma nozīme. |
| 5. | Likumdošanas maiņa nacionālo interešu nostiprināšanai | LPSR AP pieņemtie likumi pirms neatkarības atjaunošanas; Maskavas nostāja; gatavošanās AP vēlēšanām. |
| 6. | Neatkarības atjaunošana | Procesi, saistīti ar Neatkarības deklarācijas pieņemšanu. |
| 7. | Divvaldība un konfrontācijas 1990.g. | Notikumi un tajos iesaistītie spēki 1990. gadā pēc 4. maija Deklarācijas. |
| 8. | Barikādes 1991. gada janvāris | Barikāžu laika notikumi, nozīme. |
| 9. | Notikumi pēc 1991.g. janvāra | Notikumi 1991. gadā: konfrontācijas, augusta pučs, neatkarības atjaunošana 21. augustā, starptautiska atzīšana. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Atbildi jautājumu par tautas kustībām | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sekmē zināšanu nostiprināšanos, simbolu iegaumēšanu. |
| 2. | Izvēlies pareizos personības raksturojumus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina zināšanas par personībām, to nozīmi. |
| 3. | Atpazīsti personību un raksturo | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina faktu pārzināšanu, personību zināšanas. |
| 4. | Izvērtē apgalvojumus un secinājumus | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Palīdz pilnveidot prasmes veidot vispārīgus spriedumus, secinājumus. |
| 5. | Izvēlies pareizās atbildes | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sekmē izpratni par Atmodas laika kustību nozīmi, formulējumu precizitāti. |
| 6. | Atšifrē saīsinājumu nozīmi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina saīsinājumu nozīmes, lietojuma pārzināšanu. |
| 7. | Raksturo procesus attēlā I | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nostiprina faktu pārzināšanu, prasmi formulēt. |
| 8. | Raksturo procesus attēlā II (UNESCO LNK) | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nostiprina faktu pārzināšanu, prasmi formulēt. |
| 9. | Raksturo Baltijas ceļa iekļaušanu UNESCO sarakstā (UNESCO LNK) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina, pārbauda zināšanas, izpratni. |
| 10. | Nosaki atceres un svētku dienas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sekmē Latvijas vēsturē nozīmīgu atceres un svētku dienu pārzināšanu. |
| 11. | Nosaki atceres un svētku dienas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē Latvijas vēsturē nozīmīgu atceres un svētku dienu pārzināšanu. |
| 12. | Analizē vēstures avotu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Papildina izpratni par LTF lomu neatkarības atjaunošanā. |
| 13. | Izvērtē apgalvojumus par procesiem | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Palīdz pilnveidot prasmes veidot vispārīgus spriedumus, secinājumus. |
| 14. | Vērtē notikuma nozīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Nostiprina vēstures notikuma nozīmes apzināšanos. |
| 15. | Izvēlies pareizos apgalvojumus | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nostiprina zināšanas par dažādu iesaistīto spēku lomu neatkarības atgūšanā. |
| 16. | Papildini tekstu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Papildina izpratni par procesiem sabiedrībā. |
| 17. | Saisti attēlu ar atbildi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina un papildina zināšanas par valsts simboliem. |
| 18. | Nosaki pieņemtos likumus | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina zināšanas par LPSR AP darbību pirms neatkarības atjaunošanas. |
| 19. | Nosaki atjaunoto svētku dienu | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Papildina zināšanas par svētku dienām. |
| 20. | Lieto pareizos jēdzienus tekstā | 3. izziņas līmenis | augsta | 6 p. | Nostiprina formulējumu prasmes, pareizo jēdzienu lietojumu. |
| 21. | Izvēlies pareizās atbildes par attēlu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina faktu pārzināšanu, prasmi formulēt. |
| 22. | Papildini attēla informāciju | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina zināšanas par sabiedrības nostāju neatkarības jautājumā. |
| 23. | Raksturo personības nozīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina, nostiprina zināšanas par personībām, to lomu. |
| 24. | Atbildi jautājumu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Nostiprina zināšanas, formulējumus. |
| 25. | Analizē vēstures avotu | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Pilnveido prasmi analizēt teksta informāciju, saistīt ar zināšanām. |
| 26. | Atlasi pareizos jēdzienus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nostiprina jēdzienu zināšanas |
| 27. | Savieto skaidrojumu un organizāciju | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Nostiprina zināšanas par dažādām organizācijām - saīsinājumiem, nozīmi. |
| 28. | Raksturo personības nozīmi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Papildina, nostiprina zināšanas par personībām, to lomu. |
| 29. | Sakārto hronoloģiskā secībā | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Ļauj iegūt pārskatu par notikumu secību. |
| 30. | Atbildi jautājumu par attēlu | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Sekmē zināšanas par notikumiem, to ietekmi. |
| 31. | Raksturo attēla informāciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi vērtēt avotu, izvēlēties pareizus formulējumus. |
| 32. | Nosaki notikuma sekas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina zināšanas par notikumu virzību. |
| 33. | Atbildi jautājumu par apvērsumu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē izpratni par notikumu ietekmi un mijiedarbību. |
| 34. | Raksturo attēla informāciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi vērtēt avotu, veidot secinājumus. |
| 35. | Savieto datumu un tā skaidrojumu | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Ļauj pārbaudīt zināšanas par nozīmīgiem datumiem |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Notikumi Atmodas gaitā | 00:00:00 | vidēja | 20 p. | Testā apkopoti uzdevumi par nozīmīgākajiem notikumiem, procesiem Atmodas gaitā 1988. - 1991. gadā: organizāciju noformēšanās; Baltijas ceļš; AP darbība; Barikādes; apvērsuma mēģinājums. |
| 2. | Personības un sabiedrība Atmodas laikā | 00:00:00 | vidēja | 22 p. | Testā apkopoti uzdevumi par personībām, to lomu, nostāju; par sabiedrības iesaisti, lomu procesos. |
| 3. | Jēdzienu, saīsinājumu un formulējumu lietojums, raksturojot procesus | 00:00:00 | vidēja | 22 p. | Testā apkopoti uzdevumi par jēdzienu pareizu lietojumu, saīsinājumu nozīmi, ļauj izvēlēties precīzus formulējumus. |
| 4. | Pārskats par procesiem un tajos iesaistīto lomu | 00:00:00 | vidēja | 11 p. | Testā apkopoti uzdevumi par dažādiem procesiem: trimdas loma; organizāciju darbība, tās sekas; pieņemtie likumi; izvēles loma. |
| 5. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:00:00 | vidēja | 17 p. | Testā apkopoti uzdevumi par organizācijām, personībām, procesiem, notikumiem - sniedz pārskatu hronoloģiskā secībā. |