Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Tēlotājmāksla: glezniecība | Glezniecība Latvijā: ietekmes, virzieni, spilgtākie mākslinieki, mākslinieku apvienības, populārākie žanri, pasaules slavu ieguvušie Latvijas mākslinieki. |
| 2. | Tēlotājmāksla: tēlniecība | Tēlniecība: Brāļu kapu un Brīvības pieminekļa projekti, izcilākie tēlnieki un to darbi. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Nosaki pareizo atbildi par māksliniekiem | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izpratnes par mākslas un politikas saikni sekmēšana, zināšanu nostiprināšana. |
| 2. | Izpēti gleznu un nosaki tās raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi analizēt mākslas tēlus, saistīt to skaidrojumu ar zināšanām. |
| 3. | Nosaki attēlā redzamā mākslas parauga pārstāvēto jomu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aktualizē zināšanas par mākslas jomu daudzveidību, mākslas lomu ikdienā. |
| 4. | Savieto mākslas virzienu ar tā raksturojumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Aktualizē zināšanas par mākslas virzieniem Eiropā un Latvijā. |
| 5. | Nosaki, kuru mākslas virzienu pārstāv glezna | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ļauj praksē pielietot zināšanas par mākslas virzieniem. |
| 6. | Atbildi jautājumu par attēlu | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sekmē prasmi analizēt vizuālo avotu, tā simbolus, saskatīt politikas ietekmi mākslā. |
| 7. | Papildini tekstu par mākslas procesiem | 1. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Zināšanu nostiprināšana. |
| 8. | Izvēlies pareizo attēla raksturojumu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē izpratni par mākslas novērtējumu pasaulē. |
| 9. | Nosaki, kurš raksturojums atbilst gleznai | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aktualizē zināšanas par mākslas žanriem. |
| 10. | Atbildi jautājumus par attēlā redzamo tēlniecības darbu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zināšanu nostiprināšana, sekmē tautas simbolu vērtības apzināšanos. |
| 11. | Atbildi jautājumus par attēlā redzamo tēlniecības projektu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zināšanu par Pirmo pasaules karu aktualizēšana, nostiprināšana. |
| 12. | Izvēlies tēlniecības objektiem atbilstošo skaidrojumu | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Vizuālās atmiņas nostiprināšana, zināšanu nostiprināšana. |
| 13. | Analizē Brīvības pieminekļa tēlus un izvēlies atbildi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Mākslas simboliskās valodas izpratnes sekmēšana. |
| 14. | Analizē Brīvības pieminekļa tēlus un izvēlies atbildi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Mākslas simboliskās valodas izpratnes nostiprināšana. |
| 15. | Analizē Brāļu kapu simbolus un tēlus, izvēlies atbildi | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Mākslas simboliskās valodas izpratnes nostiprināšana. |
| 16. | Savieto personību ar tās pārstāvēto kultūras nozari | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zināšanu par kultūras personībām aktualizācija, nostiprināšana. |
| 17. | Atbildi jautājumus par attēlā redzamo tēlniecības projektu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Veicina izpratni par kultūras simbolu lomu nācijas dzīvē un vēsturē. |
| 18. | Nosaki tēlniecības projekta autoru | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē vizuālo atmiņu, nostiprina zināšanas. |
| 19. | Nosaki attēlā pārstāvēto mākslas veidu | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Aktualizē zināšanas par mākslas veidiem. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Glezniecības raksturojums | 00:00:00 | vidēja | 8 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kuri aktualizē un nostiprina zināšanas par mākslu, tās virzieniem, ietekmēm, sekmē prasmi raksturot, pamatot. |
| 2. | Tēlniecības raksturojums | 00:00:00 | vidēja | 7 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kas ļauj nostiprināt zināšanas, sekmē izpratni par mākslas un politikas saiknēm, veicina izpratni par mākslas simbolisko raksturu. |
| 3. | Tēlotājmākslas raksturojums | 00:00:00 | vidēja | 9 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kas ļauj aktualizēt zināšanas par mākslas žanriem, kultūras personībām, nostiprina zināšanas par mākslu, sekmē izpratni par mākslas saikni ar politiku. |
| 4. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:00:00 | vidēja | 10 p. | Testā apkopoti uzdevumi, kas sekmē vizuālo atmiņu, nostiprina zināšanas, sekmē prasmi interpretēt mākslas darbus, skaidrot to simboliku. |