Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Jaunā strāva | Pārmaiņas sabiedrībā un marksisms; Jaunās strāvas aizsākums, pārstāvji; jaunstrāvnieku idejas un darbība. |
| 2. | 1905. gada revolūcijas sākums | Revolūcijas cēloņi, iemesli; notikumi Rīgā un Latvijas laukos; revolūcijas līderi. |
| 3. | Revolūcijas uzplūdi un sakāve | Revolūcijas vēršanās plašumā; notikumi laukos; soda ekspedīciju darbība; sadursmes; revolūcijas izskaņa. |
| 4. | 1905. g. revolūcijas vērtējums | 1905. gada revolūcijas negatīvo, pozitīvo seku izvērtējums. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Nosaki pārmaiņas 19. gs. beigās | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pārbauda, nostiprina izpratni par laikmeta procesiem. |
| 2. | Pēti jaunstrāvnieku idejas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina zināšanas, sekmē lasītprasmi. |
| 3. | Nosaki Jaunās strāvas pārstāvi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nostiprina vizuālo atmiņu, prasmi noteikt personību. |
| 4. | Pēti avotus par laikrakstu | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pilnveido kritisko domāšanu, papildina zināšanas. |
| 5. | Salīdzini 19. gs. kustības | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Nostiprina zināšanas, izpratni par kustību atšķirībām. |
| 6. | Papildini tekstu par Jauno strāvu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 8 p. | Nostiprina izpratni par kustību. |
| 7. | Nosaki revolūcijas cēloņus | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Pārbauda zināšanas, izpratni. |
| 8. | Raksturo sociāldemokrātijas izveidošanos | 2. izziņas līmenis | augsta | 12 p. | Sekmē lasītprasmi, nostiprina jēdzienu lietojumu. |
| 9. | Atbildi jautājumus par revolūciju | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārbauda, nostiprina iegūtās zināšanas. |
| 10. | Izvērtē revolūcijas notikumus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Sekmē kritisko domāšanu, lasītprasmi. |
| 11. | Saisti attēlu ar aprakstu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Sekmē prasmi pētīt vizuālo avotu. |
| 12. | Skaidro jēdzienus | 2. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Pārbauda, nostiprina jēdzienu zināšanas. |
| 13. | Pēti tekstu par revolūciju | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Sekmē lasītprasmi, spriedumu veidošanu. |
| 14. | Saisti attēlu ar aprakstu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pilnveido prasmi pētīt vizuālo avotu. |
| 15. | Papildini tekstu par revolūciju | 3. izziņas līmenis | augsta | 9 p. | Pilnveido lasītprasmi, kritisko domāšanu. |
| 16. | Izvērtē 1905. gada revolūciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pārbauda zināšanas, izpratni. |
| 17. | Sakārto secīgi notikumus | 2. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Sekmē, nostiprina izpratni par notikumu secību. |
| 18. | Ieraksti pareizo atbildi par revolūciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pārbauda prasmi pareizi lietot jēdzienus, zināšanas. |
| 19. | Attēlā nosaki revolūcijas sekas | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Pilnveido prasmi analizēt attēlus, kritisko domāšanu. |
| 20. | Izvērtē revolūcijas sekas | 3. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Sekmē lasītprasmi, kritisko domāšanu. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Jaunās strāvas darbība | 00:30:00 | vidēja | 18 p. | Pārmaiņas 19. gs. beigās, Jaunā strāva - personības, darbība, idejas, nozīme. |
| 2. | 1905. gada revolūcijas sākums | 00:30:00 | vidēja | 21 p. | Revolūcijas cēloņi; notikumi Rīgā, Latvijas laukos; personības. |
| 3. | 1905. gada revolūcijas uzplūdi un sakāve | 00:20:00 | vidēja | 16 p. | Revolūcijas notikumi; soda ekspedīciju darbība; revolūcijas izskaņa. |
| 4. | 1905. gada revolūcijas izvērtējums | 00:30:00 | vidēja | 15 p. | Revolūcijas notikumu, seku vērtējums, nozīme. |
| 5. | Tēmas uzdevumu apkopojums | 00:40:00 | vidēja | 42 p. |