3. uzdevums. Katrs pa savam. 5. jautājums

Kārlis, Anna un Toms skolas laboratorijā atrada pudeli ar \(\mathrm{NaOH}\) šķīdumu, ko pirms dažiem gadiem bija pagatavojis kāds šīs skolas absolvents Ojārs. Skolēni vēlējās noskaidrot šī \(\mathrm{NaOH}\) šķīduma pašreizējo koncentrāciju, taču nespēja vienoties par kopīgu metodi tās noteikšanai, tādēļ katrs to noteica savādāk.
Anna ņēma \(10\ \mathrm{mL}\) \(\mathrm{NaOH}\) šķīduma un titrēja to ar \(0,100\ \mathrm{M}\) \(\mathrm{HCl}\) šķīdumu. Pievienotā indikatora metiloranža krāsas maiņu Anna novēroja, kad bija patērēti \(14,55\ \mathrm{mL}\) titranta.

Kāda ir \(\mathrm{NaOH}\) šķīduma koncentrācija (\(\mathrm{mol \cdot L^{-1}}\)), izmantojot Annas iegūtos rezultātus?

Atbilde: cNaOH \(=\)   \(\mathrm{mol/L}\)
 
 
3. uzdevums. Katrs pa savam. 11. jautājums
  
Kas ir būtiskākais neprecizitātes / kļūdu avots Annas veiktajā koncentrācijas noteikšanā ar titrēšanas metodi? Izvēlieties vienu!
 
 
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!