Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Zemes un mēness veidošanās | Skolēns zina par Lielo sprādzienu, zvaigžņu, planētu un mēness rašanos. |
| 2. | Zemes sistēmu veidošanās | Skolēns zina, kā izveidojās litosfēra, hidrosfēra, atmosfēra un biosfēra. |
| 3. | Zemes ģeoloģiskā vēsture | Skolēns zina Zemes dzīļu pētīšanas metodes, kā arī Zemes attīstības posmus. |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Zeme un mēness | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns zina par Saules sistēmu un tās izcelšanos. |
| 2. | Zemes ģeoloģiskā vēsture | 1. izziņas līmenis | zema | 6 p. | Skolēns zina Zemes attīstības posmus un notikumus, kas tajā laikā risinājušies. Kā arī zina, kādas metodes tiek izmantotas Zemes dzīļu pētīšanai. |
| 3. | Planētu izvietojums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns zina planētu nosaukumus un to izvietojumu Saules sistēmā. |
| 4. | Planētas Saules sistēmā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns zina planētu izvietojumu Saules sistēmā. |
| 5. | Jēdzieni par Visumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns zina jēdzienus par Visumu. |
| 6. | Debess ķermeņu izcelšanās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns zina par Zemes un Mēness izcelšanos. |
| 7. | Zemes sistēmu veidošanās | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns zina jēdzienus un faktus par Zemes sfēru veidošanos. |
| 8. | Zemeslodes apvalki | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns zina jēdzienus par Zemeslodes apvalkiem. |
| 9. | Procesi Zemes sfērās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns spēj sakārtot informāciju par Zemes sfēru veidošanos. |
| 10. | Ēras | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēni orientējas ģeohronoloģiskajā tabulā. |
| 11. | Definīcijas par Zemes veidošanās vēsturi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns zina definīcijas par Zemes veidošanās vēsturi. |
| 12. | Zemes attīstības posmi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns zina Zemes attīstības posmus, zina, kas ir ģeoloģiskā laika skala, ģeohronoloģiskā tabula. Skolēns zina kā lasīt ģeohronoloģisko tabulu. |
| 13. | Procesi dažādās ērās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns zina kā Zemes veidojusies un attīstījusies paleozojā, mezozojā un kainozojā. |
| 14. | Zemes ģeoloģiskās vēstures kopsavilkums | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolēns zina definīcijas par Zemes veidošanās vēsturi. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Definīcijas | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēns zina gan definīcijas, gan faktus par Zemes sfēru veidošanos. |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kā uz Zemes veidošās Zemes sistēmas un attīstījusies dzīvība I | 00:20:00 | vidēja | 6 p. | Skolēns zina kā veidojusies Zeme, mēness, kā veidojušās Zemes sistēmas. Skolēns spēj orientēties ģeohronoloģiskajā tabulā. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kā uz Zemes veidojušās Zemes sistēmas un attīstījusies dzīvība II | 00:40:00 | vidēja | 19 p. | Skolens zina, kā veidojusies Saules sistēma un Zeme. Skolēns spēj noteikt planētas, zina, kā attīstījušās Zemes sfēras, zina Zemes attīstības vēsturi. |