Lai sekmīgi atrisinātu kādu uzdevumu, ir jāsaprot uzdevuma nosacījumi. Kad iegūts rezultāts, tam jāatbilst visiem nosacījumiem.
Piemēram:
Trīs skolēni, lai apsveiktu māmiņas Ģimenes dienā, nopirka ziedus. Veikalā bija tulpes, rozes dzeltenā un sarkanā krāsa. Anna un Jānis nopirka rozes. Sergejs nopirka tulpes. Annai un Sergejam puķes bija sarkanā krāsā, Jānim - dzeltenā. Kuras puķes bija katram skolēnam?
 
b1.png
 
Lai iegūtu uzdevuma atrisinājumu, jāmeklē tas piedāvājums, kas vienlaicīgi apmierinātu šādus nosacījumus:
  • puķes: rozes vai tulpes;
  • krāsa: dzeltena vai sarkana.
Annai bija rozes sarkanā krāsā. Sergejam - tulpes un arī sarkanā krāsā, Jānim - dzeltenas rozes.
 
beerni.png
 


Likumsakarības
Risinot uzdevumus, bieži ir jāprot saskatīt noteiktas likumsakarības, lai iegūtu vajadzīgo rezultātu.
 
Paskaties, kā izvietoti smaidiņi, un izvēlies pareizo turpinājumu.
 
sm1.png
 
  Kā redzams attēlā, pēc 2 1s.png seko 1 2s.png
 
               
   sm3.png
   
           
               
               
        Lai turpinātos izveidotās likumsakarības, pēc 2 1s.png, jāpievieno 1 2s.png un tad atkal 2 1s.png.
 

 sm5.png
 
Darbību secība
Lai iegūtu vajadzīgo rezultātu, bieži nepieciešams izpildīt darbības noteiktā secībā. 
 
Piemērs:
Aprēķinot matemātiskās izteiksmes vērtību, stingri jāievēro darbību secība.
Pirmās izpilda darbības iekavās. Tad pēc kārtas - reizināšanu un dalīšanu,
visbeidzot pēc kārtas izpilda saskaitīšanu un atņemšanu.
 
 3 1 4 2 
a+(b-c)+(d+f)