Satura rādītājs:
Teorija
| Numurs | Nosaukums | Apraksts |
|---|---|---|
| 1. | Attēla veidošanās | Attēla veidošanās cilvēka acī un spogulī |
| 2. | Skaņu daudzveidība | Skaņa un tās avoti. Dabas un cilvēka radītas skaņas |
| 3. | Skaņa | Skaņas rašanās, izmaiņas |
Uzdevumi
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Gaismas avoti | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Gaismas izplatīšanās no dažādiem avotiem. Uzdevums ar attēliem. |
| 2. | Attēls spogulī | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Plakanā spogulī gaismas stari veido ķermeņa spoguļattēlu, kas ir tikpat liels kā ķermenis, bet tā puses ir mainītas vietām. (D.Li.2.) |
| 3. | Lēcu izmantošana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izliektas lēcas veido palielinātu aplūkojamā objekta attēlu (D.Li.2.) |
| 4. | Spoguļu izmantošana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Attēla veidošanās plakanos spoguļos, izmantošana ikdienā |
| 5. | Redzes un dzirdes veselība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Rīkojas atbildīgi pret savu un citu veselību. D.6.7.5.1. |
| 6. | Krāsu secība varavīksnē | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Apkārt redzamā pasaule ir krāsaina, jo baltā gaisma sastāv no pamatkrāsām. (D.Li.2.) |
| 7. | Skaņas avoti | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skaņas avotu daudzveidība |
| 8. | Cilvēka radītas un dabas skaņas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina skaņas avotus |
| 9. | Skaņas radīšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Uzdevums ar attēliem |
| 10. | Skaņas augstums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaņas var būt augstas un zemas. (D.Li.2.) |
| 11. | Definīcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaņas īpašības |
| 12. | Skaņas atstarošanās | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Ja skaņas atstarošanās ir spēcīga, var dzirdēt atbalsi. (D.Li.2.) |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Gaismas avotu veidi | Citi | vidēja | 1 p. | Dabiski un mākslīgi gaismas avoti. Uzdevums ar attēliem. |
| 2. | Cilvēka radītas un dabas skaņas | Citi | augsta | 1 p. | Atšķir skaņas avotus |
Testi
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Kā rodas un izplatās gaisma un skaņa? | 00:30:00 | vidēja | 4 p. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
| Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Gaisma un skaņa | 00:30:00 | vidēja | 5 p. |