Tehnoloģiju risinājumi sniedz daudz priekšrocību un būtiski atvieglo mācību procesu, taču reizēm tie var radīt arī jaunas iespējas negodīgai rīcībai. Lai mazinātu norakstīšanas riskus, Uzdevumi.lv ir izstrādājis īpašas funkcijas, kas palīdz taisnīgāk organizēt mājasdarbu un pārbaudes darbu izpildi portālā. Piedāvājam praktiskus ieteikumus, kā izmantot šīs iespējas ikdienas darbā ar Uzdevumi.lv.
 

Ieslēdziet "Aizsardzību pret norakstīšanu"


Veidojot jaunu testu, Jums ir iespēja ieslēgt iestatījumu "Aizsardzība pret norakstīšanu". Tas bloķēs teksta kopēšanu un ierobežos ekrānuzņēmuma un drukāšanas īsceļu izmantošanu. Tādējādi tiks apgrūtināta uzdevumu satura kopēšana, piemēram, izmantojot mākslīgo intelektu vai pārsūtot uzdevumus citiem skolēniem.

 

Ierobežojiet izpildes laiku


Uzstādot konkrētu laika ierobežojumu testa izpildei, piemēram, 40 minūtes, skolēniem būs mazāk iespēju meklēt atbildes ārpus darba. Pēc norādītā laika beigām tests tiks slēgts automātiski.

 

Saīsiniet darba izpildes termiņu


Nosakot īsāku kopējo termiņu visai klasei, samazinās iespēja, ka skolēni, kas darbu pabeiguši ātrāk, palīdzēs citiem. Tas veicina godīgu un neatkarīgu uzdevumu izpildi.

 

Rādiet rezultātus tikai izpildes termiņa beigās


Atļaujot apskatīt rezultātus tikai pēc darba izpildes termiņa beigām vai skolotāja pārbaudes, tiek mazināta iespēja nodot informāciju klasesbiedriem, un tādējādi tiek nodrošināti vienlīdzīgi apstākļi visiem skolēniem.

 

Jauciet uzdevumu secību


Testa veidošanas iestatījumos varat norādīt, lai katram skolēnam uzdevumi parādās citā secībā. Tādējādi visi bērni risinās tos pašus uzdevumus, taču atšķirīgā izvietojumā, kas apgrūtinās atbilžu salīdzināšanu.

 

Lūdziet augšupielādēt risinājuma gaitu


Pievienojot testam uzdevumu ar tipu “Atbilde ar failu”, Jūs varat lūgt skolēniem iesniegt pierakstus vai fotoattēlu ar risinājuma soļiem. Tas palīdz pārliecināties, ka skolēns atbildes ieguvis pats.


Plašāk par katru no pieminētajām iespējām lasiet pamācībā "Kā cīnīties ar krāpšanos pārbaudes darbos?"

Atvērt pamācību

 

publicēts: