Teorija

Priekšmeti vārdu krājuma papildināšanai
Iepazīstināt bērnu ar apkārtējo pasauli un paplašināt vārdu krājumu var arī ar dažādu priekšmetu palīdzību. Vienlaikus bērnam var mācīt dažādu jēdzienu klasificēšanu.
 
Marijas Montessori pedagoģijā tiek piedāvātas šādas jēdzienu grupas, tās saistot ar konkrētu krāsu:
Zaļa
Sarkana
Dzeltena
Augu valstsDzīvnieku valstsViss ar cilvēku un viņa darbību saistītais
piem_zemene_rotallieta.pngpiem_bebrs.png
piem_nagla.png
 
Šīs krāsas var izmantot, priekšmetus uzglabājot attiecīgās krāsas groziņos, kastītēs vai maisiņos.
 
Sākot darbu ar bērnu, ieteicams izvēlēties gan zināmus, gan nezināmus priekšmetus, taču nezināmo priekšmetu skaitam nevajadzētu būt lielākam par 1 – 2.
Visus izvēlētos priekšmetus (3 – 4) var salikt atbilstošās krāsas maisiņā un, darbojoties ar bērnu, sākt ar to izņemšanu no maisiņa. Vispirms jāuzaicina bērns nosaukt tos priekšmetus, kurus bērns jau pazīst. Tad jāizvēlas nezināmie priekšmeti, un seko trīspakāpju lekcija, apgūstot jaunos jēdzienus.
 1. pakāpeJēdziena nosaukšana. Tas ir bebrs.piem_bebrs_norade.png
 2. pakāpeNoteikta priekšmeta atpazīšana un saistīšana ar doto jēdzienu (bērnam jāizvēlas pareizais priekšmets no virknes priekšmetu). Parādi man bebru.prieksmeti_piem_grupa.png
 3. pakāpeZināšanas par priekšmeta nosaukumu, prasme to pateikt.
 Kas tas ir?
  
piem_bebrs_jaut_zime.png 
 
3. pakāpe var netikt izmantota sākotnējās nodarbībās.
Vissvarīgākā ir 2. pakāpe, kurā jāpakavējas tik ilgi, cik vien nepieciešams.