Teorija

Kartītes vārdu krājuma paplašināšanai
Tā kā ne visu ir iespējams bērnam parādīt miniatūru priekšmetu veidolā, pēc darba ar priekšmetiem vārdu krājuma paplašināšanai valodas attīstībai der arī īpaši veidotas kartītes.
Uz balta fona, lai izceltu konkrēto jēdzienu, atrodas tematiski saistītas 10-12 kartītes. Fons tiek izvēlēts tikai tādā gadījumā, ja nepieciešams parādīt, kur atrodas konkrētais priekšmets vai kur dzīvo kāds dzīvnieks u.tml.

Marijas Montessori pedagoģijā kartītēm, tāpat kā maisiņiem, kas domāti priekšmetiem vārdu krājuma paplašināšanai, tiek saglabātas fona krāsas.
Sarkana
Zaļa
Zila
Dzeltena
Dzīvnieku pasauleAugu valstsDabas norisesCilvēks, cilvēka darbība
piem_lapsa.pngpiem_zemene.pngpiem_zibens.pngpiem_panna.png
 
Ieteicams, veidojot kartīšu materiālu, dot tam vienotu nosaukumu, piemēram, „Mājdzīvnieki”, „Vasaras sporta veidi” u.c. Nepieciešama arī pārskata kartīte, kurā redzams visu pārējo kartīšu saturs (attēlu veidā).
 
piem_virtuves_trauki.png

Sākotnēji bērnam tiek rādīti attēli, un bērns nosauc, tādā veidā tiek noskaidrots, kādi vārdi bērnam vēl nav zināmi.
Tad tiek izvēlēti 1-2 jauni vārdi un kopā ar 2-1 zināmiem vārdiem seko trīspakāpju lekcija.
 
 1. pakāpeJēdziena nosaukšana.
 Tas ir nazis.
piem_nazis.png
 2. pakāpeNoteikta priekšmeta atpazīšana un saistīšana ar doto jēdzienu (līdzīgu jēdzienu grupā)..
 Parādi man nazi.
piem_kauss.pngpiem_nazis.pngpiem_putu_karote.png
 3. pakāpeZināšanas par priekšmeta nosaukumu.
 Kas tas ir?
piem_nazis.png