Teorija

Objekti
Ar darbarīku pogām uzreiz var izveidot gatavu figūru, piemēram, taisnstūri vai riņķi. Lai tos uzzīmētu:
* izvēlas figūras veidu;
* izvēlas aizpildījuma veidu:
objekt_pild.png
* objektu zīmē, piespiežot peles kreiso pogu un pārvietojot pa diagonāli uz augšu vai uz leju.
 
ovals.png Ovāls (Ellipse). Elipsi var uzzīmēt, ja pa diagonāli velk peli ar nospiestu tās kreiso vai labo taustiņu (attiecīgi tiks iegūta figūra priekšplāna vai fona krāsā). Rīka papildlaukā var izvēlēties trīs dažādus elipses zīmēšanas veidus.
Kontūras biezumu var izvēlēties rīka Līnija (Line) papildlaukā.
Svarīgi!
Ja vēlas uzzīmēt precīzu riņķi, tad zīmējot jātur piespiests taustiņš Shift.
kreis.png
ovals.pngovals1.png
ovals2.png
laba.pngovl.pngovl1.pngovl2.png
 
 
 
taisnst.png Taisnstūris (Rectangle). Taisnstūri zīmē, pa diagonāli velkot peli ar nospiestu tās kreiso vai labo taustiņu (atkarībā no tā, kuru krāsu vēlas taisnstūrim). Kontūras biezumu var izvēlēties rīka Taisna līnija (Line) papildlaukā.
 
Svarīgi!
Ja zīmējot tur piespiestu taustiņu Shift, iegūst kvadrātu.
taisnst.png
ovtaisn.png Noapaļots taisnstūris (Rounded Rectangle). Ja zīmējot tur piespiestu taustiņu Shift, iegūst noapaļotu kvadrātu.
ovtais.png
daudzst.png Daudzstūri (Polygon) zīmē, velkot ar peli no vienas virsotnes līdz nākamajai un tajā izdarot klikšķi.
poligon.png
Atsauce:
Informātika pamatskolai 1. daļa. V. Vēža redakcijā. Rīgā: "Mācību grāmata", 2006., lpp.34.