Teorija

Līnijas
linija.png Taisna līnija (Line). Šo rīku aktivizē, ja nepieciešams uzzīmēt taisnu līniju. Tad uz ekrāna vietā, kur jāsākas līnijai, novieto kursoru un velk peli ar nospiestu tās kreiso taustiņu. Līnija fiksējas uz ekrāna tikai pēc peles taustiņa atlaišanas.
 Ja, velkot peli, ir nospiests tās kreisais taustiņš, līnija tiek zīmēta ar priekšplāna krāsu, bet, ja nospiests labais taustiņš, ar - fona krāsu. Līnijas krāsu var izvēlēties krāsu paletē, bet biezumu - rīka papildlaukā.lin_papild_la.png
Līniju var novilkt precīzi horizontāli, vertikāli vai 45 grādu leņķī, ja vilkšanas brīdī tur piespiestu taustiņu Shift.
lin_piem.png
Liekta līnija. Ar rīku  Līkne (Curve) liktlinija.png iegūst izliektas līnijas. Vispirms uzzīmē taisnu līniju.
ll_p.png
Novieto peles rādītāju vietā, kur jābūt liekumam, un velk peli vajadzīgajā virzienā, tad atlaiž peles kreiso pogu. Ja nepieciešams viens liekums, izpilda klikšķi virs liekuma.
llP1.png
Ja nepieciešami divi liekumi, tad piespiež peles kreiso pogu un velk peli nepieciešamajā virzienā.
 
ll_p2.png
Līkne fiksējas, atlaižot peles pogu.
 
Video:
Please install Adobe Flash player to see the video.
Video: 
Please install Adobe Flash player to see the video.
Atsauce:
Informātika pamatskolai 1. daļa. V. Vēža redakcijā. Rīgā: "Mācību grāmata", 2006., lpp.33
Informātika pamatskolai. K. Veiss. Rīgā: "Zvaigzne ABC",2011.  lpp.47-48