10. jūnijs - MATEMĀTIKA I
EKSĀMENS VIDUSSKOLAI

Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Saskaitīšanas darbība
2. Atņemšanas darbība
3. Nezināmā saskaitāmā aprēķināšana

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Cik tagad grozā ābolu? Matemātiskā darbība un aprēķins 2. izziņas līmenis vidēja 5 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
2. Pēc attēla uzraksti matemātisku darbību un izrēķini! 2. izziņas līmenis vidēja 5 p. Veido darbību un atrisina to.
3. Cik kopā? 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā?. (M.Li.3.)
4. Vienādība pēc dotajiem objektiem 1. izziņas līmenis vidēja 3 p. Raksta vienādību attiecīgi dotajiem objektiem.
5. Atņemšana. Atņem, lai atliktu norādītais skaitlis (1-10) 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Viens un tas pats kopums/daudzums var dažādi veidoties no 2 daļām. (M.Li.1.)
6. Vienādība pēc dotajiem objektiem - grūtāk 1. izziņas līmenis vidēja 4 p. Raksta vienādību attiecīgi dotajiem objektiem.
7. Saskaiti objektus, raksti darbību. Izvēlies skaitļus! 1. izziņas līmenis zema 3 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
8. Skaiti, cik ir centu! 2. izziņas līmenis vidēja 4 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā ?(M.Li.3.)
9. Cik tagad bizmārīšu? Izveido matemātisku darbību un izrēķini! 2. izziņas līmenis vidēja 5 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā ?(M.Li.3.)
10. Cik palika apelsīnu? Matemātiskā darbība un aprēķins 2. izziņas līmenis vidēja 5 p. Atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
11. Nauda. 1, 2, 5 eiro centu saskaitīšana līdz 10. Izvēlies! 2. izziņas līmenis zema 1 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
12. Aprēķini 10 apjomā. Katrai figūrai savs skaitlis 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
13. Cik centu abos naudasmakos kopā? 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
14. Saskaitīšana tekstā. Viena darbība, ar izvēli 2. izziņas līmenis zema 1 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
15. Nezināmā saskaitāmā noteikšana, pirmajā desmitā 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Viens un tas pats kopums/daudzums var dažādi veidoties no 2 daļām. (M.Li.1.)
16. Saskaitīšana 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
17. Atņemšana. Teksta uzdevums ar 1 darbību. Putni 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
18. Naudas aprēķini teksta uzdevumā 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Saskaita un atņem 10 apjomā, demonstrējot izpratni par skaitļa sastāvu un darbību jēgu.
19. Vairāk. Sameklē, kura izteiksme atbilst dotajam uzdevumam pēc attēla! 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā ?(M.Li.3.)
20. Mazāk. Sameklē, kura vienādība atbilst dotajam uzdevumam pēc attēla! 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
21. Teksta uzdevums. 1 darbība. Cik zēnu kopā ir pagalmā? 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
22. Teksta uzdevums. 1 darbība. Cik meitenes palika pagalmā? 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
23. Atņemšana. Cik palika, ja apēda 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
24. Atņemšana pirmajā desmitā (ar bildītēm) 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
25. Teksta uzdevums. Konfekšu skaita aprēķināšana 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
26. Teksta uzdevums. Cik jāpieliek klāt? 1 darbība 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
27. Teksta uzdevums. Cik būtu, ja pieliktu klāt. 1 darbība 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
28. Saskaitīšana. Izvēlies pareizās summas 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Viens un tas pats kopums/daudzums var dažādi veidoties no 2 daļām. (M.Li.1.)
29. Saskaitīšana. Aizpildi tabulu 3. izziņas līmenis augsta 4 p. Ar “+” zīmi pieraksta saskaitīšanu, ar “–” zīmi – atņemšanu, ar “=” zīmi parāda, ka tikpat jeb vienāds ar. (M.Li.1.)
30. Saskaitīšana un atņemšana.Viena darbība. Izvēlies darbības zīmes 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Ar “+” zīmi pieraksta saskaitīšanu, ar “–” zīmi – atņemšanu, ar “=” zīmi parāda, ka tikpat jeb vienāds ar. (M.Li.1.)
31. Saskaitīšana un atņemšana. Divas darbības. Izvēlies darbības zīmes 2. izziņas līmenis augsta 2 p. Ar “+” zīmi pieraksta saskaitīšanu, ar “–” zīmi – atņemšanu, ar “=” zīmi parāda, ka tikpat jeb vienāds ar. (M.Li.1.)
32. Pazudušais skaitlis atņemšanas darbībā 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Nosaka nezināmo skaitli atemšanas darbībā. Atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
33. Saskaitīšana un atņemšana. Darbības tabulā ar darbības locekļu nosaukumiem 2. izziņas līmenis augsta 4 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
34. Summas pirmajā desmitā 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Viens un tas pats kopums/daudzums var dažādi veidoties no 2 daļām. (M.Li.1.)
35. Sakārto izteiksmju vērtības augošā/dilstošā secībā. 3. izziņas līmenis augsta 4 p. Grupē izteiksmes pēc to vērtībām augošā/dilstošā secībā.
36. Teksta uzdevums. 1 darbība. Cik bērnu kopā pagalmā? 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
37. Teksta uzdevums. 1 darbība. Skolēni izgāja no klases, cik bija iepriekš? 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
38. Teksta uzdevums. 1 darbība. Izvēlies, cik lācēni bija iepriekš, ja zināms, cik nāca klāt 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
39. Teksta uzdevums. Cik kartiņas bija uzzīmētas? 1 darbība 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
40. Teksta uzdevums.Ja zināma summa. 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
41. Naudas skaitīšana un cenas salīdzināšana 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Saskaitīt nozīmē noskaidrot, cik kopā; atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
42. Sagrupē patiesas un aplamas vienādības! 2. izziņas līmenis vidēja 6 p. Sagrupē patiesas un aplamas vienādības.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Starpība. Doti darbības locekļu nosaukumi, ar izvēli Citi vidēja 1 p. Atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
2. Atņemšana pirmajā desmitā Citi vidēja 1 p. Ar “+” zīmi pieraksta saskaitīšanu, ar “–” zīmi – atņemšanu, ar “=” zīmi parāda, ka tikpat jeb vienāds ar. (M.Li.1.)
3. Mazāk. Sameklē, kura vienādību atbilst dotajam uzdevumam pēc teksta! Citi vidēja 1 p. Atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)
4. Nezināmā saskaitāmā aprēķināšana (ar bildēm atbildē) Citi vidēja 3 p. Viens un tas pats kopums/daudzums var dažādi veidoties no 2 daļām. (M.Li.1.)
5. Sameklē, kura vienādība atbilst dotajam uzdevumam! Citi vidēja 1 p. Raksta izteiksmi
6. Starpības nezināmo locekļu aprēķināšana (tabulā) Citi augsta 3 p. Atņemt nozīmē noskaidrot, cik ir viena daļa no daudzuma, ja otru zina. (M.Li.3.)

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Saskaitīšana un atņemšana pirmajā desmitā 00:00:00 vidēja 32 p.

Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Saskaitīšana un atņemšana 10 apjomā 00:00:00 vidēja 28 p.