Lasi izteiktos viedokļus!
 
Augstskolas docētāja
Lietpratīgam,  radošam  daiļliteratūras  lasītājam  piemīt  literārā  kompetence.  Lai  tā  izveidotos, skolēnam ir jāapgūst precīza, lēna, rūpīga literārā darba lasīšana, ko pareizāk būtu nosaukt par literārā darba studēšanu. Skolēns, ieguldot daudz laika un pacietības, iedziļinās katrā darba teikumā, rindkopā,
lappusē. Tas nozīmē, ka skolēns vienu un to pašu tekstu lasa atkārtoti. Tā ir pētnieciskā lasīšana, kad lasītājs nopietni un atbildīgi izturas pret literāro darbu un velta tam laiku un uzmanību.
Mācību grāmatu autore
21.   gadsimtā   mainās   daiļliteratūras   lasīšanas   tradīcijas   sabiedrībā,   un   šīs   pārmaiņas   raksturo  gan  lasīšanai  atvēlētais  laiks,  gan  lasīšanas  motīvi,  gan  attieksme  pret  grāmatu  lasīšanu,  gan  prasme  orientēties  plašajā  grāmatu  klāstā.  Diemžēl  viskrasākās  pārmaiņas  attieksmē  pret  daiļliteratūras  lasīšanu  vērojamas  tieši  pusaudžu  un  jauniešu  vidū,  un  šīs  tendences  liek  domāt,  ka  interese  par  lasīšanu  un  izpratne  par  grāmatu  kā  vērtību  zūd.
Zinātnieks
Literatūrai  ir  nenovērtējama  loma  personības  tapšanas  procesā,  grāmata  var  būt  ceļvedis  zināšanu  un  jūtu  okeānos,  cilvēcisko  attiecību  un  emociju  džungļos,  vērtību  kalnājos  un  piedzīvojumu  kanjonos.  Tieši  lasīšana  var  būt  tā,  kas  nosaka  cilvēka  attieksmi  pret  pasauli  visam  viņa  mūžam  un  virza  viņu  uz  to,  ko  saprotam  ar  īstu  cilvēciskumu.  Tikai  kvalitatīvu  grāmatu  daudzveidība  var  nodrošināt  iespēju  katram  lasītājam  rast  savai  gaumei,  interesēm  un  vajadzībām  atbilstošu  lasāmvielu.
 
Atzīmē katrā viedoklī ietverto galveno domu!
  
Augstskolas docētāja
Mācību grāmatu autore
Zinātnieks
 
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!