Teorija

"Par skaitļa a pakāpi ar naturālu kāpinātāju n sauc reizinājumu, kurā skaitlis a ņemts par reizinātāju n reizes." 
Ja mēs vēlētos izpildīt negatīvu skaitļu kāpināšanu pēc definīcijas, tad vajadzētu rakstīt ļoti daudzas mīnusa zīmes:
 
\(-5\) kvadrātā:                 52=(5)(5)=25 
  
\(-5\) kubā:                        53=555=125 
  
\(-5\)ceturtajā pakāpē:    54=5555=625
 
Bet parasti negatīvu skaitļu kāpināšanu tā nepieraksta.
"Negatīvu skaitli kāpinot, pakāpes skaitlisko vērtību iegūst, kāpinot skaitļa moduli vajadzīgajā pakāpē.
Ja kāpinātājs ir pāra skaitlis, pakāpe ir pozitīvs skaitlis.
Ja kāpinātājs ir nepāra skaitlis, pakāpe ir negatīvs skaitlis." 
Aprēķināsim 53
1) 53=555=125
2) tā kā kāpinātājs ir nepāra skaitlis, tad rezultāts ir negatīvs
Atbilde: 53=125
 
  
Cik ir 170?
1) skaitlis \(1\) jebkurā pakāpē ir \(1\)
2) tā kā kāpinātājs ir pāra skaitlis, tad iznākums ir pozitīvs
Atbilde: 170=1
 
 
Vienmēr uzmanīgi jānovērtē piemērs, vai - zīme tiek kāpināta vai nē.
 
Piemēram,
 24=2222=16
Mīnusa zīme ir priekšā pakāpei 24 un kāpināšanas darbība uz zīmi neattiecas, to nekāpina.
Vispirms izpilda kāpināšanu, zīmi atstāj rezultātam priekšā.
 
 
Atsauce:
Matemātika 6.klasei/Inese Lude. Rīga: Pētergailis, 2003.– 316 lpp.– izmantotā literatūra: 262. lpp.