Izlasi viedokli!
 
Pašreizējais reformas projekts dod iespēju skolām, kurām ir problēmas ar kvalificētiem pedagogiem kādā no mācību priekšmetiem, tos nemaz nemeklēt, bet vienkārši veikt izmaiņas mācību stundu sarakstos, svītrojot no tiem "Vizuālo mākslu" vai "Mūziku". Vēl lielākas šaubas izraisa paredzētais kompensācijas mehānisms –atņemtās mūzikas mācību stundas integrēt citos mācību priekšmetos. Ideja pati par sevi kā papildu iespēja mūzikas apmācībai ir vērā ņemama, bet vai mēs esam gatavi to realizēt? Tas, pirmkārt, ir jautājums par pedagoga kvalifikāciju un profesionālo statusu, jo mūziku nevar mācīt pedagogi, kuriem nav atbilstošas izglītības. Ja šāda reforma nav saistīta ar pedagogu kvalifikācijas izvērtējumu un pedagogu izglītības programmām, tad tikpat labi var teikt, ka matemātika skolā nav obligāta, jo nepieciešamās prasmes var apgūt, piemēram, lielveikalā, iepērkoties pie kases. Vai nākotnē šāda priekšmetu integrācija nozīmēs, ka matemātikas skolotājam būs jāapgūst mūzikas pedagoģija vai arī mūzikas skolotājam – matemātikas mācīšanas metodika? Esmu pārliecināts, ka tas ir iespējams, bet mēs tam vēl neesam gatavi, ir jāizveido un jāakreditē atbilstošas augstākās izglītības programmas pedagogu apmācībai.
 
Atzīmē precīzāko viedoklī ietverto galveno domu!
Lai iesniegtu atbildi un redzētu rezultātus, Tev nepieciešams autorizēties. Lūdzu, ielogojies savā profilā vai reģistrējies portālā!