Uzdevums:

1♦
Izlasi diskusijas dalībnieku viedokļus!
   
 1. Noteikti nepiekritīšu, ka mūsdienu bērni nelasa. Es drīzāk pavaicātu, vai pieaugušie zina, ko viņu bērni lasa. Cik vecāku ir izlasījuši „Bērnu žūrijas” grāmatas? Vismaz sava bērna vecumgrupai atbilstošās. Un cik skolotāju ir izlasījuši Grega piedzīvojumus vai Meloriju torņos pieredzēto, vai sekojuši līdzi Stravaganzas burvībai? Ja godīgi, cik pieaugušo vispār zina, kura autora grāmatas es pieminēju? Ja vēl padomājam, cik daudz tekstu bērni izlasa telefona vai datora ekrānā, vai tiešām kāds joprojām domā, ka mūsdienu bērni nelasa?
 
2.  Ir dažāda veida lasīšanas stratēģijas, un tās tiek izmantotas atbilstoši lasītāja mērķim. Protams, svarīgas arī lasītāja prasmes. Nevar pārmest, ka skolēniem pietrūkst šo prasmju, ja skolā tiek pieprasīts rezultāts, bet netiek mācīts, kā šīs prasmes iegūt. Skolēni arī mūsdienās lasa daudz, bet viņiem pietrūkst tieši detalizētās lasīšanas prasmes.  
 
3.  Dzirdot kārtējo kritisko pasniedzēja atsauksmi par internetā atrasto informāciju un absolūti neizbēgamo grāmatas cildinājumu, tik tikko noturos nepavaicājis, kāda atšķirība tad ir starp drukātajā grāmatā un e-grāmatā izlasīto. Vai informācijas ieguve nenotiek vienādi, proti, lasot? Vai kāds mūsdienās apraud spalvaskāta likteni? Ir sociālas programmas, kas aicinātu rakstīt ar tinti un spalvu, kas veidotu īpašu aizsardzības programmu šiem abiem? Tad kāpēc tā notiek ar grāmatu? Galu galā – izziņas ieguves process nemainās, mainās tikai līdzeklis, kuru izmantojam.  
 
 
Atzīmē precīzāko diskusijas tematu!
 

Lai risinātu uzdevumus, lūdzu reģistrējies!

Ātra reģistrācija: