Teorija

Ievadierīces
Ievadierīces ir perifērijas ierīces, ar kurām ievada datus vai veic noteiktas vadības darbības, piemēram, ar peli norāda izpildāmo komandu.
Ar tastatūru parasti ievada rakstzīmes: burtus, ciparus, speciālus simbolus.
tast.png
Ar peli vada peles rādītāja kustību pa monitora ekrānu. Lietojot peli, atver programmas, izvēlas komandas vai veic citas darbības, piemēram, zīmē.
pele.png
Ar skeneri ievada grafisku informāciju, piemēram, attēlus, tekstu.
skeneris.png
Skārienpaliktnis ir maza, gluda virsma, pār kuru var slidināt pirkstu un panākt kursora pārvietošanos līdzīgi tam, kā tas tiek darīts ar peli. Izmanto galvenokārt klēpjdatoros.
skar.png
Kursorsvira ir ierīce, kas dod iespēju lietotājam pārvietot kursoru displeja ekrānā, kustinot vertikālu stienīti. Kursorsviru visbiežāk izmanto datorspēlēs un atsevišķās datorizētās projektēšanas sistēmās.
kursor.png
Ciparkamera (fotokamera un videokamera) saglabā attēlus binārā kodā ierakstītus kameras atmiņā. Pēc tam attēlu var ielādēt datorā un izmantot.
cip.png
videokamera.jpg
Mikrofons ir ievadierīce, kuru izmanto, lai datorā ievadītu skaņas vai ierunātu tekstu.
microf.png
 
Atsauce:
Informātika pamatskolai.7.klase. K. Veiss, Zvaigzne ABC, 2011. 97.-98.lpp.