Satura rādītājs:

Metodiskie materiāli

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Satura rādītājs

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Ievads ekonomikā Ekonomikas skaidrojums, makroekonomika un mikroekonomika
2. Ekonomikas būtība Ekonomikas pamatproblēma un pamatpretruna, preces un pakalpojumi
3. Ekonomiskās domāšanas īpatnības Tirgus dalībnieki, vienkāršots ekonomikas modelis, ražošanas resursi. Ceteris paribus principa nepieciešamība.
4. Ražošanas resursi. Pamatjautājumi Ražošanas resursi, ražošanas faktori, samaksu veidi par ražošanas faktoru izmantošanu. Ekonomikas pamatjautājumi
5. Alternatīvas izmaksas Izvēles situācija, izvēle un alternatīvās izmaksas, lēmumu pieņemšanas algoritms.
6. Ekonomiskās rīcības motīvi Tirgus dalībnieku mērķi un stimuli, tirgus mehānisms un demokrātija, ekonomikas mērķi
7. Ražošanas iespēju robeža Ražošanas iespēju robežas. Ko attēlo ražošanas iespēju robeža? Patēriņu iespēju robeža
8. Tirgvedība Tirgvedības jeb mārketinga būtība un nozīme, tirgvedības pamatelementi (5P).
9. Reklāma Mārketinga attīstība un reklāma, Preces dzīves cikls; Kā veidot labu reklāmu?

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Ievads ekonomikā 2. izziņas līmenis vidēja 1p. Ekonomikas būtības noteikšana (1.veids)
2. Ievads ekonomikā 2. izziņas līmenis vidēja 1p. Ekonomikas būtības noteikšana (2.veids)
3. Tirgus dalībnieki 2. izziņas līmenis vidēja 1p. Tirgus dalībnieki, vienkāršots ekonomikas modelis, ražošanas faktori (1.veids)
4. Tirgus dalībnieki 2. izziņas līmenis vidēja 1p. Tirgus dalībnieki, vienkāršots ekonomikas modelis, ražošanas faktori (2.veids)
5. Ražošanas resursi 2. izziņas līmenis vidēja 1p. Ražošanas resursi, to iedalījums, ražošanas faktori, samaksu veidi par ražošanas faktoru izmantošanu (1.veids)
6. Ražošanas resursi 2. izziņas līmenis vidēja 1p. Ražošanas resursi, to iedalījums, ražošanas faktori, samaksu veidi par ražošanas faktoru izmantošanu (2.veids)
7. Ražošanas resursi 2. izziņas līmenis vidēja 1p. Ražošanas resursi, to iedalījums, ražošanas faktori, samaksu veidi par ražošanas faktoru izmantošanu (3.veids)
8. Izvēles situācija 2. izziņas līmenis vidēja 1p. Izvēles situācija, alternatīvas izmaksas
9. Izvēles situācija 2. izziņas līmenis vidēja 1p. Alternatīvas izmaksas, izvēles situācija
10. Alternatīvas izmaksas 2. izziņas līmenis vidēja 4p. Alternatīvas izmaksas aprēķināšanas uzdevums
11. Tirgus dalībnieku mērķi 2. izziņas līmenis vidēja 1p. Tirgus dalībnieku atšķirīgie mērķi, Tirgus mehānisms, demokrātija, Ekonomikas mērķi (1.veids)
12. Tirgus dalībnieku mērķi 2. izziņas līmenis vidēja 1p. Tirgus dalībnieku atšķirīgie mērķi, Tirgus mehānisms, demokrātija, Ekonomikas mērķi (2.veids)
13. Mārketings, tā elementi 2. izziņas līmenis vidēja 1p. Mārketings un tā elementi
14. Reklāma. Preces dzīves cikls 2. izziņas līmenis vidēja 1p. Mārketinga attīstība. Reklāma. Preces dzīvescikls. Mārketingu ietekmējošie faktori.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Ekonomikas būtība 00:00:00 vidēja 4p. Ekonomikas pamatproblēma. Mikroekonomika un Makroekonomika. Tirgus dalībnieki, to atšķirīgie mērķi. Tirgus mehānisms. Vienkāršots tirgus modelis. Ražošanas faktori.
2. Ražošanas resursi. Izvēles situācija 00:00:00 vidēja 4p. Ražošanas resursi, samaksa par tiem. Ražošanas iespēju robeža. Izvēles situācija, kompromiss, alternatīvas izmaksas.
3. Alternatīvas izmaksas. Tirgvedība 00:00:00 vidēja 3p. Alternatīvas izvēle. Mārketings un P elementi. Reklāma.