24. aprīlis - Bioloģija
MONITORINGA DARBS VIDUSSKOLAI

Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Organismu darbības regulācijas veidi Skolēni atkārto, kas ir humorālā un neirālā regulācija, kāpēc ir svarīga homeostāze.
2. Augu hormoni jeb fitohormoni Skolēni iepazīst augu hormonu veidus un to funkcijas.
3. Cilvēka endokrīnās sistēmas uzbūve Skolēni nostiprina un papildina zināšanas par iekšējās sekrēcijas dziedzeru funkcijām.
4. Hormonu darbības princips Skolēni apgūst atgriezeniskās saites principu hormonu darbībā.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Humorālās un neirālās regulācijas atšķirības 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēni mācās atšķirt humorālo un neirālo regulāciju, analizējot piemērus un atbild uz jautājumiem par regulācijas jēdzieniem.
2. Fitohormonu funkcijas 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēni izzina fitohormonu funkcijas.
3. Cilvēka endokrīnās sistēmas uzbūve 2. izziņas līmenis augsta 6 p. Skolēni attēlā atpazīst endokrīnos dziedzerus un paskaidro to funkcijas.
4. Glikozes līmeņa asinīs regulācija 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēni atbild uz jautājumiem par insulīna un glikagona savstarpējo mijiedarbību glikozes līmeņa regulēšanā.

Eksāmenu uzdevumi (PROF)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. 1. daļa. Insulīna un glikagona darbība organismā (2019) Citi vidēja 1 p. Skolēni nosaka kādi procesi ietekmē insulīna un glikagona sekrēciju.
2. 1. daļa. Glikozes līmeņa regulācija (2016) Citi vidēja 1 p. Skolēni nosaka glikagona un insulīna funkcijas.
3. 1. daļa. Progesterona funkcijas (2016) Citi vidēja 1 p. Skolēni izmanto grafisko attēlu, lai secinātu par progesterona funkcijām.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Humorālā regulācija 00:00:00 vidēja 16 p. Skolēni nostiprina zināšanas par humorālo regulāciju.